همشهری آنلاین: شبکه العهد عراق گزارش داد که تظاهرکنندگان در شهر کربلا امروز به خیابان‌های آمدند و ضمن شعار علیه فساد و ناکارآمدی در کشور، علیه سیاست‌های آمریکا و اسراییل نیز شعار دادند.

به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان در کربلا که همزمان با مردم در بغداد و چند شهر دیگر به خیابان ها آمدند، خواستار مبارزه جدی با فساد، انجام اصلاحات واقعی در حوزه سیاست و اقتصاد کشور و ایجاد شغل و رفع فقر شده اند، همچنین با شعارهای "کلا کلا آمریکا، کلا کلا اسراییل" آمریکا، هرگز و اسراییل، به سیاست  های واشنگتن در عراق و منطقه اعتراض کردند.

همزمان از بصره خبر می رسد که معترضان با روشن کردن لاستیک خودرو در مدخل گذرگاه مرزی سفوان، این نقطه اتصال عراق و کویت را مسدود کردند.

در پی انتشار فراخوان هایی مبنی بر آغاز دوباره اعتراضات خیابانی در بغداد و چند شهر دیگر از عصر امروز، در شبکه های مجازی، گروهی به پیشواز آن رفته و از دیشب و بویژه سحرگاه امروز در چند مرحله پس از تجمع در میدان تحریر بغداد و عبور از پل جمهوری یک بار نیز توانستند موانع را کنار  زده و وارد منطقه سبز شوند.

تلاش و اصرار چندباره عده ای از تظاهرکنندگان برای ورود مجدد به منطقه سبز در ساعات صبح امروز با اقدام ماموران امنیتی بی نتیجه ماند و آنان بارها با شلیک گاز اشک آور و گلوله های صوتی، معترضان را از اطراف دروازه اصلی این منطقه دور کردند.

کمیته حقوق بشر عراق نیز دقایقی پیش در اطلاعیه ای نتایج اولیه زخمی ها و تلفات اعتراضات امروز در بغداد و همچنین استان المثنی را اعلام کرد و از کشته شدن یک تن و زخمی شدن ۲۲۷ نفر خبر داد که سه تن از  زخمی ها به استان المثنی و بقیه مربوط به شهر بغداد است.

اطلاعیه تاکید کرده است که این افراد بوسیله گاز اشک آور، بمب های صوتی و یا آب داغ در جریان کشمکش میان تظاهرکنندگان و تلاش نیروهای منیتی برای جلوگیری از ورود آنان به داخل منطقه سبز رخ داده است.

برچسب‌ها