همشهری آنلاین:  تفاهم‌نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی صبح امروز اول آبان ماه در نشستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس کانون وکلای دادگستری امضا شد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشستی که به منظور امضای ارائه خدمات وکیل معاضدتی از سوی کانون وکلای دادگستری به معلولان و مددجویان بهزیستی برگزار شد، سازمان متبوع خود را متولی سلامت در کشور و ارائه‌دهنده خدمات در راستای تسهیل ارائه خدمات به افراد نیازمند معرفی کرد.
 
وحید قبادی ‌دانا گفت: تلاش کرده‌ایم شهریه ۳۲ هزار و ۵۰۰  دانشجوی زیر پوشش بهزیستی را به صورت کامل پرداخت کنیم و این کار در جهت توانمندسازی جامعه زیر پوشش سازمان انجام شده است. 

وی با اشاره به این‌که بیش از ۶ میلیون نفر تحت حمایت بهزیستی هستند، افزود: حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این افراد معلولیت دارند و یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار نیز از سازمان مستمری دریافت می‌کنند. همچنین، ۲۶ هزار نفر توانخواه ضایعه نخاعی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

قبادی دانا نقش سازمان بهزیستی را در پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی انکارناپذیر دانست و گفت: سازمان هزار مرکز شبانه‌روزی است دارد و حدود ۴۷ هزار نفر از کسانی که امکان حضور در خانواده را ندارند - اعم از معلولان و سالمندان - در آنجا نگهداری می شوند. 

در این نشست، عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری نیز با این‌که ما منتظر نمی‌مانیم افراد به دنبال وکیل معاضدتی بروند، گفت: ما به سازمان‌هایی که به افراد نیازمند خدمات‌ می‌دهند، سر می‌زنیم و به آنها خدمات وکیل معاضدتی را پیشنهاد می‌دهیم. 

تفاهم‌نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی بین این سازمان و کانون وکلای دادگستری در پایان نشست مذکور امضا شد که بر اساس آن، معلولان و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی به صورت رایگان از خدمات وکیل معاضدتی برخوردار می‌شوند.