همشهری‌آنلاین: نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: آمار مسافران روزانه خط هفت مترو تهران از پنجاه هزار نفر گذشت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران فرنوش نوبخت افزود:بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید خط ۷ و کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی را به استفاده بیشتر از این ناوگان تشویق کرده است. از ابتدای مهرماه ۹۸ آمار مسافران خط ۷ متروی تهران از پنجاه هزار نفر عبور کرد.

او به کاهش فاصله حرکت قطارهای خط ۷ مترو  از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه اشاره و خاطر نشان کرد: به همین دلیل در مهرماه میزان استفاده شهروندان از خط ۷ متروی تهران افزایش یافته است.  

فرنوش نوبخت در ادامه از افزایش هزار و صددرصدی مسافران متروی تهران و حومه نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در هفته اول مهرماه سال ۱۳۹۷؛ ۲۶ هزار نفر از خط ۷ متروی تهران و حومه استفاده کردند که این رقم امسال به ۳۰۰ هزار نفر رسید که به عبارتی حدود ۲۷۴ هزار نفر افزایش مسافر داشتیم.

ایستگاه میدان صنعت شلوغ‌ترین ایستگاه خط ۷ متروی تهران است و ایستگاه های تربیت مدرس، مهدیه و بریانک به ترتیب بیشترین آمار مسافر را به خود اختصاص داده اند.

لازم به توضیح است با توجه به اجرای طرح شناور شدن ساعت کاری دستگاه‌های دولتی، شهروندان و مسافران می توانند با آرامش خاطر بیشتری برای سفرهای درون شهری در ساعت های مختلف از مترو استفاده کنند.