همشهری آنلاین: شصت آشپز هندی شنبه این هفته یک بریانی - یک غذای برنجی پرطرفدار در هند - به وزن 13 تن پختند تا نامشان را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سه جرثقیل 3000 کیلو برنج بسمتی، 85 کیلو فلفل قرمز، 1200 لیتر روغن و 3650 کیلوگرم سبزیجات را در حضور یک ناظر گینس به درون یک قابلمه عظیم در یک استادیون ورزشی در دهلی نو،پایتخت هند، ریختند.

این قابلمه استیل بر روی یک کوره به ارتفاع یک متر قرار داده شده بود، و آشپزها که لباس‌های ضدآتش پوشیده بودند، روی یک سکو ایستاده بودند تا این بریانی- یکی از محبوبترین غذاها در آسیای جنوبی - را با ملاقه‌هایی پارومانند به هم بزنند.

هنگامی که هنگام اضافه‌کردن نمک به غذا رسید، ٱشپزها 86 کیلوگرم نمک را به درون قابلمه استیل با عمق 5 متر سرازیر کردند. همچنین 6000 لیتر آب و 10 کیلو ادویه و چاشنی‌‌‌های معطر برای پختن این بریانی تندو تیز مصرف شد.

کائورو ایشیکاوا ناظر اعزامی از سوی کتاب رکوردهای جهانی گینس در لندن که در طول 10 ساعت پخت این غذا در محل حضور داشت، گفت: "من در  اینجا هستم تا پخته‌شدن بزرگترین بریانی جهان به وزن 13000 کیلوگرم را تایید کنم."

غذای پخته شده  پس از تزئین شدن با هویج و 750 کیلوگرم ماست خامه‌ای و توزین بوسیله نماینده گینس برای توزیع به یتیم‌خانه‌های شهر برده می‌شود.

در حال حاضر مدخلی برای بزرگترین بریانی در کتاب رکوردهای جهانی گینس وجود ندارد.