همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه نظامی و جنگ افروزی نیست و تلاش برای تقویت بنیه نظامی ایران تنها با هدف دفاع در مقابل دشمن انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، روز شنبه 4 اسفند در ملاقات با مردم کیش در مسجد خاتم الانبیای این جزیره، افزود: ایران در عین حال که به دنبال توسعه نظامی نیست، اجازه تعدی به دشمنان نخواهد داد.

وی بیان کرد: امروز ما دارای نیروی مسلح قدرتمندی هستیم که هر روز به پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دست پیدا می‌کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه ایران نیازی به بمب اتم ندارد، گفت: امروز دیگر برتری نظامی عامل کسب قدرت در جهان نیست و صدور انقلاب اسلامی ایران نیازی به جنگ افزار نظامی ندارد.

وزیر کشور به گزارش البرادعی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: این گزارش نشان‌دهنده باطل بودن ادعای دشمنان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر صلح‌آمیز نبودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

وی افزود: این پیشرفت در سایه تلاش دانشمندان و جوانان این مرز و بوم به دست آمده و صلح‌آمیز بودن آن مورد تایید نهادهای بین‌المللی است.

وزیر کشور در ادامه تهیه و ارایه پیش‌نویس قطعنامه جدید به شورای امنیت را تقبیح کرد و اظهار داشت: این پیش‌نویس در حالی تهیه شده که حضور آمریکا و متحدانش امروز سرمنشا تمام ناآرامی‌ها در سراسر دنیا است.

پورمحمدی به حضور آمریکا و برخی کشورهای‌غربی در عراق و افغانستان اشاره کرد وگفت:حضور آنان در عراق و افغانستان نتیجه‌ای جز بیش از ‪ ۵۰۰‬هزار کشته از مردم بی‌گناه عراق و افزایش آمار تولید مواد مخدر و ناامنی در افغانستان در پی نداشته است.

وی در ادامه به دور دوم سفرهای استانی هیات دولت اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری به مراکز استان‌ها سفر می‌کند و وزرا به شهرستانها سفر می‌کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه سفر رییس جمهوری به جزیره کیش در برنامه‌ریزی کارهای سفر هیات دولت گنجانده شده بود، افزود: متاسفانه به دلیل طولانی شدن برنامه‌ها و برخی مشکلات جوی انجام این سفر میسر نشد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک رییس جمهوری برای بازدید از کیش به این جزیره سفر کند.

وزیر کشور،رشد و توسعه در مناطق آزاد کشور به ویژه کیش رادارای توفیقات زیادی برشمرد و گفت:دولت نهم از توسعه این مناطق حمایت می‌کند و باید زمینه توسعه بیشتر با مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.