همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری در دیدار مسوولان و دست اندرکاران حج سال 86 با اشاره به این‌که مقاومت دربرابر حق در طول تاریخ وجود داشته است و امروز هم ادامه دارد ، گفت: ظرفیت‌های حج می‌تواند در جهت اعتلای اسلام و مسلمان موثر و سازنده باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  آقای احمدی‌نژاد با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان گفت: معنویت و فرهنگی بودن انقلاب اسلامی رمز ماندگاری آن بوده است و می‌بینیم که از انقلاب‌های فراوان مادی در جهان امروز هیچ اثری به جای نمانده اما این انقلاب پس از 28 سال و انواع توطئه و مقاومت دربرابر آن ، همچنان ماندگار و جاودان است.

وی از حضور گسترده و آگاهانه جوانان ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال تجلیل کرد و گفت: جوانان ایران پس از 28 سال هم به لحاظ تعداد وهم معرفت و شجاعت و پاکی، بالاتر و پرشورتر از جوانان سال 57 در صحنه حاضر شدند.

آقای احمدی نژاد خاطرنشان کرد: باوجود اینکه همه دنیای مادی در مقابل این ملت ایستاد اما این انقلاب از درون رشد کرد و نمودی الهی یافت و برکات و حیاتش ماندگار شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه و اهمیت حج در اسلام گفت: حج یک پدیده بسیار استثنایی و یک دوره کامل و فشرده شناخت خدا، پیامبر، انسان، ‌هستی و امام شناسی و آموزش عملی اخلاق است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه حج یعنی هماهنگ شدن با آهنگ هستی در یک دوره و یک نقطه کانون هستی که بسیار پر راز ورمز است، حج را دارای بالاترین ظرفیت برای مدیریت جهان خواند و گفت: حج پایگاه و جایگاه حکومت جهانی و مدیریت یکپارچه و بهره برداری از سرمایه عظیم الهی است.

رئیس جمهور افزود : قدرت سیاسی و معنوی حج می تواند دردوسال تمام دنیا را متحول کند و اگر حج نبود بسیاری از حقایق جهان بر انسان ها پوشیده می‌ماند.

آقای احمدی نژاد باردیگر عملیات حج را ماندگار ترین و بزرگترین و گسترده ترین کار و اردوکشی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: همه کارها درحج فرهنگی است که می‌تواند انسان خام را به انسان ورزیده تبدیل سازد.

رئیس جمهور افزود: باید به گونه‌ای نگاه کنیم که از همان لحظه نخست برقراری ارتباط یک زائر، او تحت پوشش معنوی قرار گیرد.

وی گفت: درعین حال حج یکی از سخت ترین و پیچیده ترین کارهای کشور است و همه کسانی که دست اندرکاراین امر هستند عاشقانه وظایفشان را انجام می‌دهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید کارها و خدمات حج را به گونه‌ای طراحی کنید تا از حداکثر ظرفیت معنوی حج استفاده شود .

آقای احمدی نژاد همچنین متمرکز کردن کارها و ارتقاء کیفی حج را ضروری خواند و گفت: خوشبختانه حرکت بسیار خوب، محکم همراه آگاهی و دقت در این زمینه در سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است و این سازماندهی می‌تواند برای دیگر کشورهای اسلامی الگو شود.

رئیس جمهور همچنین از خدمات و تلاش‌های دست اندرکاران حج امسال قدردانی و بر ضرورت برنامه ریزی برای جلب هرچه بیشتر رضایت زائران خانه خدا تاکید کرد و گفت: دولت از برنامه‌های سازمان حج و زیارت درجهت تقویت معنوی و فرهنگی حج حمایت می‌کند.