همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: روزانه بالغ بر ۲۵۰۰ تصادف جرحی و خسارتی ثبت می شود که باید ماموران راهور سر صحنه حضور داشته باشند.

سردار حسین رحیمی روز شنبه در مرکز فرماندهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: تصادفات خسارتی روزانه حدود ۳۰۰ فقره و تصادفات جرحی حدوداً ۶۰ فقره است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود ۲ هزار تماس‌های و شکایات با مرکز ۱۱۰ مربوط به سد معبر است، گفت: دست فروشان و موارد دیگر با ایجاد سد معبر ترافیک شهری را موجب می‌شوند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: ۱۴۰۰ دوربین نظارتی سطح شهر و ۱۳۵۰ دوربین تخلفات سرعت غیر مجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به طرح جدید پلیس برای ترخیص خودروها و موتورهای توقیفی گفت: روزانه ۱۲۰۰ نفر به ستادهای تدریس و ۸۰۰ نفر به مناطق راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و توسط ۲۳۰ نفر از مربیان راهور ۳۵ دقیقه آموزش‌های لازم را می‌بینند و سپس خودرو یا موتورسیکلت خود را تحویل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اعمال قانون باید به نحوی باشد که به هیچ عنوان در حق هیچ راننده‌ای اجحاف نشود، اظهارداشت: به راحتی برگه جریمه برای هرکسی از روی قصد و غرض بیرون نیاید و حتی به راننده‌ای که تخلف کرده باید احترام گذاشت بطوریکه افسر باید از ماشین پیاده شده و قبل از اعمال قانون، راننده را توجیه و او را نسبت به تخلفی که مرتکب شده آگاه کند.

سردار رحیمی تاکید کرد: رفتارها حرفه‌ای پلیس موجب رضایتمندی مردم می‌شود و از طرفی هیچ فردی هم حق ندارد به همکاران ما تعرضی بکند.

وی ادامه داد: مأموریت‌های نیروی انتظامی در تمام بخش‌ها سخت و طاقت فرسا است ولی در بخش راهنمایی و رانندگی سخت‌تر است چون بر رفتار بیش از ۴ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتور نظارت دارند.

برچسب‌ها