تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

همشهری آنلاین: بیش از ۱۵مرکز و انبار زیرزمینی موادسوختی قاچاق صبح امروز، چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت، در چند عملیات همزمان در حومه شهر زاهدان شناسایی و از آنها مقادیر زیادی سوخت قاچاق کشف شد که امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا، محمد محبی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با بیان این خبر، اظهار داشت: تعدادی اتوبوس مسافربری، نفتکش و خودروهای سبک و سنگین که در قاچاق سوخت فعالیت داشتند توقیف و روانه پارکینگ شدند. وی بیان کرد: شبکه بزرگ قاچاق سوخت در حومه زاهدان با این عملیات و اقدام ها متلاشی شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه بیشتر سوخت‌های قاچاق کشف شده در استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود. وی ادامه داد: سوخت قاچاق ابتدا در مراکزی دپو و سپس به روستاهای مرزی برای انتقال به کشورهای همسایه منتقل می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار داشتن در همسایگی دو کشور نیازمند سوخت (پاکستان و افغانستان) و تفاوت فاحش قیمت موادسوختی در ۲ سوی مرز همواره مورد طمع قاچاقچیان و سودجویان بوده به طوری که موادسوختی قاچاق را از سایر استان ها به این استان منتقل و در انبارهایی در حاشیه شهرها و روستاهای مرزی دپو و سپس توسط قاچاقچیان داخلی و خارجی به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود. بر اساس برخی گزارش ها، روزانه حدود ۵ میلیون لیتر سوخت از مرزهای این منطقه قاچاق می‌شود.