همشهری آنلاین: شغل شما می‌تواند منبع عمده‌ای از استرس برای شما باشد.

 استرس شغلی ممکن است به طور قابل‌توجهی بر سلامت جسمی و عاطفی شما اثر بگذارد.

عمل به این توصیه‌ها می‌تواند به کنترل استرس ناشی از کار کمک کند:

  • ارزیابی‌ها و ملاقات‌های مرتب با مدیرتان ترتیب دهید تا انتظارات و اهداف‌تان را معین کنید و در مورد بار کاری صحبت کنید.
  • اولویت‌های‌تان را تعیین کنید  و مهارت‌های مدیریت زمان را به کار ببندید تا نیاز نداشته باشید که اضافه‌کاری کنید یا کارتان را به خانه ببرید.
  • همیشه برای خودتان وقت آزاد خارج از کار بگذارید تا آرامش پیدا کنید و کارهایی را که دوست دارید انجام دهید.
  • از امتیاز  برنامه کاری انعطاف‌پذیر، زمان طولانی استراحت برای نهار و فرصت‌های ورزش که کارفرمای‌تان در اختیارتان می‌گذارد، استفاده کنید.
  • در خانه ای‌میل‌های کاری را چک نکنید و به تلفن‌های کاری پاسخ ندهید، مگر اینکه این کار اجتناب‌ناپذیر باشد.
  • اگر کار فعلی شما باعث استرس و ناخشنودی زیادی برای شما می‌شود، گرفتن شغلی دیگر را مورد توجه قرار دهید.


HealthDay News,11 Feb., 2008

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها