تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از برگزاری نخستین جشنواره تاکسیرانی در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

علیرضا قنادان در گفت‌وگو با شهرنوشت درباره این جشنواره اظهار کرد: جشنواره تاکسیرانی تهران فرصت مغتنمی است برای تجلیل و تقدیر از ناوگان بزرگ پایتخت و تاکسیرانانی که ضمن انجام وظیفه ذاتی خود در جابه‌جایی شهروندان، با مسافران روزمره خود تعامل بیشتری برقرار کرده و در جهت افزایش رضایت مشتری، اهتمام می‌ورزند. با برپایی این جشنواره تلاش می‌کنیم پل ارتباطی قوی‌تری را میان شهروندان و سازمان تاکسیرانی برقرار کرده و با مشارکت مردم، تاکسیرانان برتر تهران را انتخاب و معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان درباره اهداف مهم این جشنواره نیز گفت: مهم‌ترین اهدافی که در طول برگزاری این جشنواره دنبال می‌کنیم شامل بالا بردن سطح فرهنگ کار در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصا ناوگان تاکسیرانی، ترویج الگوی شهروند مشارکت‌پذیر، تقویت فرهنگ و اخلاق حرفه‌ای در تاکسیرانان، ارتقا منزلت اجتماعی و شغلی تاکسیرانان و احیا تاکسی به عنوان یک فضای عمومی است.

این جشنواره به مدت یک هفته برگزار می شود و بر مبنای چند محور اصلی طراحی شده‌است.

سعید جاسبی، دبیر نخستین جشنواره تاکسیرانی تهران نیز درباره محورهای این جشنواره توضیحات تکمیلی داد و گفت: «پنج محور اصلی جشنواره عبارت است از: «تاکسی، مدیریت، نظارت و خدمات»، «تاکسی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی»، «تاکسی، سلامت و حفظ محیط ‌زیست»، «تاکسی، فرهنگ، هنر و رسانه» و «تاکسی، علم، فناوری و کارآفرینی». بر اساس برنامه قرار است هر روز از این هفته بر مبنای یکی از این محورها نامگذاری شود. »

به گفته سعید جاسبی نخستین جشنواره تاکسیرانی تهران از ۷ اردیبهشت آغاز و مراسم اختتامیه آن جمعه ۱۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد.