همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان دوسالانه ونیز با اهدای یک جایزه شیر طلایی افتخاری از یک عمر دستاورد جولی اندروز، بازیگر برجسته بریتانیایی و برنده اسکار در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز تقدیر می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، اندروز ۸۳ ساله در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده و بیش از همه با هنرنمایی در دو فیلم ماندگار «مری پاپینز» و «آوای موسیقی» («اشک‌ها و لبخندها») در دو سال ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ شناخته می‌شود. او برای «مری پاپینز» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد و با «آوای موسیقی» و «ویکتور/ویکتوریا» نامزد اسکار بود. شش گلدن گلوب، سه گرمی، دو امی و یک بفتا دیگر افتخارهای کارنامه این بازیگر تواناست.

اندروز سال ۲۰۰۱ در فیلم بسیار موفق «خاطرات پرنسس» همراه با آن هاتاوی ظاهر شد و سه سال بعد نقش ملکه رنالدی را در دنباله همان فیلم با نام «نامزدی سلطنتی» تکرار کرد. از دیگر فیلم‌های کارنامه او می‌توان «پری دندان» در ۲۰۱۰ و صداپیشگی در مجموعه فیلم‌های «شرک» و «من نفرت‌انگیز» را نام برد.

دوسالانه ونیز هر سال دو جایزه شیر طلایی اهدا می‌کند: اولی به یک کارگردان می‌رسد و دومی به یک بازیگر مرد یا زن. دیوید کراننبرگ، کارگردان کانادایی و ونسا ردگریو، بازیگر بریتانیایی دو جایزه شیر طلایی ونیز ۲۰۱۸ را بردند. هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز ۲۸ اوت تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.