همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک گفت: ۲۱۵ هکتار از ارتفاعات شمال پایتخت در راستای اجرای طرح کمربند سبز و حفظ حریم شهر از ساخت و سازهای غیرمجاز جنگلکاری شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مجید نوربخش افزود: ۶۹ هزار اصله نهال سبز و با کیفیت از انواع سرو نقره‌ای، ارغوان، زبان گنجشک، توت نرک، کاج تهران، سرو خمره‌ای، زالزالک و اقاقیا در عرصه‌ای واقع در ضلع شمال شهرک شهید توفیقی و جنب جنگل بوستان یاس فاطمی، مابین بزرگراه شهید بابایی و گردنه قوچک کاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آبیاری این درختان، شبکه آبرسانی تحت فشار در سطح عرصه شامل مخزنی به حجم ۲ هزار مترمکعب و ۴۲ هزار و ۵۱۰ متر لوله پلی اتیلن به همراه تجهیزات و متعلقات مربوط نصب شده است.

نوربخش گفت: حدود ۴۲ هزار اصله درخت قدیمی که در این محدوده موجود و در اختیار شهرداری نبوده است، نیز مورد محافظت و نگه‌داری قرار گرفتند.

وی هدف از اجرای این طرح را بهینه‌سازی طراحی منظر شهری و تولید هوای پاک، کنترل و فرسایش خاک، بهره‌وری بهتر از منابع آبی و اقلیم، افزایش ذخایر ملی منابع طبیعی و دستیابی به اهداف آمایش سرزمین ذکر کرد.