سارق سابقه‌دار که هنگام سرقت از خانه‌ها دست به آزار و اذیت کودکان می‌زد، دستگیر شد.

به گزارش همشهری، این مرد تاکنون ۱۵بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و زندانی شده وآخرین‌ بار اوایل دی‌ماه تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. آن روز مأموران پلیس باخبر شدند سارقی هنگام سرقت از خانه‌ای در منطقه نازی‌آباد، دختربچه‌ هشت‌ساله‌ای را مورد آزار و اذیت قرار داده و با سرقت ۲۰میلیون تومان پول و طلا از خانه آنها گریخته است. دختر خردسال در تحقیقات به مأموران گفت: داخل خانه در حال تماشای تلویزیون بودم که چندین بار زنگ خانه به صدا در آمد تا اینکه جواب آیفون را دادم؛ مردی از من سؤال کرد که پدرت در خانه است؟

و من جواب دادم: نه. او این بار سراغ مادرم را گرفت که گفتم مادرم به همراه پدرم بیرون رفته است. پس از چند دقیقه مجددا زنگ خانه را زد. این بار گفت که یکی از دوستان پدرم است و مقداری پول برای پدرم آورده. بعد هم خواست که در را باز کنم تا او پول را داخل آسانسور بگذارد و من هم آن را بردارم و به پدرم بدهم.

دختربچه هشت‌ساله ادامه داد: حرفش را باور و در را باز کردم. منتظر ماندم تا آسانسور بالا بیاید و پول را بردارم اما پس از رسیدن آسانسور به طبقه پنجم، ناگهان مردی که یک چاقو در دست داشت از داخل آن بیرون آمد. او تهدید کرد که اگر سر و صدا کنم مرا می‌کشد و بعد وارد خانه شد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. سپس دست و پای مرا با طناب بست و داخل یکی از اتاق‌ها زندانی کرد و پس از سرقت از خانه بیرون رفت و زمانی‌که پدر و مادرم وارد خانه شدند، مرا با دست و پای بسته شده در داخل اتاق پیدا کردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده، سرقت‌های مشابه دیگری در مناطق مختلف جنوب تهران به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران گزارش شد. در همه این سرقت‌ها، مردی با زدن زنگ خانه‌ها و اطمینان از غیبت پدر و مادرها، به بهانه دادن پول، کودکان را فریب داده و پس از ورود به خانه‌ها و بستن دست و پای آنها، طعمه‌هایش را مورد آزار و اذیت قرار داده و با سرقت از خانه گریخته بود. این مرد در جریان ۲سرقت با همین شیوه، وقتی با ۲خانم ۲۵و ۳۰ساله در خانه روبه‌رو شده بود، با تهدید چاقو آنها را هم مورد آزار و اذیت قرار داده بود. با توجه به حساسیت پرونده، تحقیقات تخصصی برای دستگیری این مرد ادامه یافت و کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق شدند چند تصویر از چهره این مرد به‌دست آورند.

در ادامه معلوم شد که سارق متجاوز یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام عارف است که از سال ۱۳۸۰تاکنون، بیش از ۱۵بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف ازجمله سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت و... دستگیر و زندانی شده است. او آخرین بار اوایل امسال از زندان آزاد شده بود و در ادامه معلوم شد که پدر وی نیز مجرمی سابقه‌دار بوده که حدود ۳۰سال پیش در هنگام سرقت از سوی پلیس محاصره شده و هنگام فرار هدف اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

کارآگاهان همچنین متوجه شدند که عارف اعتیاد شدیدی به شیشه دارد و در خانه‌ای در محدوده منطقه جوادیه زندگی می‌کند. با شناسایی محل زندگی این مرد، وی شامگاه ۱۲دی‌ماه در یک عملیات ضربتی دستگیر و از مخفیگاهش مقداری طلاجات مسروقه به همراه سلاح سرد مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد. سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این خبر گفت: متهم در همان تحقیقات اولیه به آزار و اذیت ۱۰کودک و نوجوان ۵الی ۱۳ساله و همچنین آزار و اذیت ۲ خانم جوان و سرقت از منازل اعتراف کرد و با قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.