همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه چهار تهران از انتخاب ۷ مدرسه به عنوان دوستدار محیط‌زیست خبر داد و گفت: براساس شاخصه‌های زیست‌محیطی هفت مدرسه منطقه چهار به عنوان مدرسه سبز انتخاب شدند.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "سیدعلیرضا حسینی" دراین‌باره گفت: "مدارس سبز " به مدرسه‌ای اطلاق می‌شود که تمامی اعضا آن به آموزش مهارت‌های زیست‌محیطی پرداخته و در تأسیس مدرسه هم تمامی ضوابط و استانداردهای محیط زیستی وجود داشته باشد.

حسینی در ادامه توضیح داد: در این راستا مدارس و آموزش و پرورش می‌توانند نقش به‌سزایی در بهبود پایداری زیست محیطی ایفا کنند؛ بنابراین هر تغییر و تحول زیربنایی در توسعه و تعالی اجتماعی و فرهنگی جامعه در گرو مدارسی خواهد بود که از مؤلفه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متناسب برخوردار باشند.

شهردار منطقه ۴ گفت: در این منطقه تا کنون ۷ مدرسه به عنوان مدرسه سبز یا دوستدار محیط زیست شناسایی شده و برنامه های محیط‌زیستی در آنها انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های مدون در این زمینه این تعداد رو به افزایش خواهد رفت.

حسینی خاطرنشان کرد: این مدارس فصل مشترک کاری قابل توجهی را بین شهرداری و آموزش و پرورش ایجاد کرده و مباحثی چون بهینه‌سازی مصرف در انرژی و منابع آب، کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی ، تفکیک پسماند از مبدا و ... را به عنوان رئوس مشترک کار سرلوحه خود قرار داده اند.

او افزود: علاوه بر آموزش محیط‌زیستی و مبانی و اصول آن در میان دانش‌آموزان، اولیا و مربیان نیز مخاطبان اصلی این طرح هستند و مورد آموزش قرار خواهند گرفت.

شهردار منطقه در پایان گفت: انتظار می‌رود “مدارس سبز” در حفاظت و مدیریت کارآمد محیط‌زیست و منابع و نیز گسترش آن در فعالیت‌هایشان و انتقال این اطلاعات به ارزش‌های اجتماعی در سطح کشور موفق باشند.