همه‌‌چیز در یک لحظه رخ داد؛ مرد جوان ۲ دختر خردسال را روی دیوار بالکن طبقه چهارم گذاشت تا اطراف را تماشا کنند اما در همین لحظه حادثه‌ای هولناک رخ داد.

به گزارش همشهری، ساعت 16:30جمعه به قاضی ولی مرادی، بازپرس جنایی پایتخت خبر رسید که دختری 5/1ساله از بالکن طبقه چهارم به پایین سقوط کرده و جانش را از دست داده است.

با دستور قاضی جنایی تحقیقات در این‌باره آغاز و مشخص شد که دخترکوچولو هلیا نام داشته و محل حادثه خانه خاله‌اش بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که پدر هلیا راهی سفر کربلا شده و مادر او به همراه هلیا به خانه خواهرش حوالی سی متری جی رفته بود.

مادر به همراه خاله هلیا سرگرم پاک کردن سبزی در داخل خانه بودند و هلیا کوچولو با دخترخاله کوچکش مشغول بازی. این درحالی بود که شوهرخاله هلیا داخل بالکن سرگرم کشیدن سیگار بود. «توی بالکن سیگار می‌کشیدم و بچه‌ها بازی می‌کردند. وقتی سیگارم تمام شد دخترکوچکم پیش من آمد و مرا در آغوش کشید. بعد از او هلیا آمد و آن حادثه رخ داد.»‌

این، اظهارات اولیه شوهرخاله هلیا نزد مأموران بود. او ادامه داد: «‌ختر من حدودا 2ساله است و با زبان کودکانه‌اش از من خواست تا او را روی سکوی بالکن بنشانم. معمولا او را روی سکو می‌نشاندم و با هم لحظه فرود هواپیماها را تماشا می‌کردیم. من هم خواسته‌اش را اجرا کردم که همان لحظه هلیا هم از من خواست تا او را کنار دخترخاله‌اش بنشانم. او یک سال و نیمه بود و می‌توانست چند کلمه بگوید.

وی ادامه داد: «هلیا را برداشتم و کنار دخترم روی سکو نشاندم اما ناگهان پای دخترم لیز خورد و من به سرعت او را گرفتم تا از روی سکو نیفتد. نمی‌دانم چه شد که هلیا با دیدن دستپاچه شدن من تعادلش را از دست داد و به پایین سقوط کرد. همه‌‌چیز در یک لحظه رخ داد و من اصلا نمی‌دانم چه شد که این حادثه وحشتناک رقم خورد.» پس از اظهارات این مرد جوان، قاضی جنایی دستور بازداشت وی را صادر کرد و کارشناسان ماموریت یافتند میزان سهل‌انگاری و قصور این مرد را در مرگ دختربچه مشخص کنند.