همشهری آنلاین: سه نفر از خدمه کشتی باری نازمهر بر اثر مسمومیت در بیمارستان جان سپردند؛ ۸ نفر دیگر هم به بیمارستان باکو منتقل شدند، حال آن‌ها مساعد است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: علت مسمومیت کارکنان کشتی باری "ناز مهر" متعلق به جمهوری اسلامی ایران در دست بررسی است.

جواد جهانگیرزاده در باکو افزود: سازمان بنادر و کشتیرانی کشورمان از صبح امروز موضوع را بررسی و پیگیری می کند و مسوولان کنسولی سفارت همراه دیگر کارکنان در بیمارستان محل بستری مسموم شده‌ها حضور یافته است و در حال بررسی موضوع هستند.

وی گفت: توضیحات دقیق‌تر در این زمینه را سازمان بنادر و کشتیرانی اعلام خواهد کرد و قرار شد تیم کارشناسی برای بررسی علت قطعی حادثه به باکو اعزام شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه این رویداد نیز گفت: کشتی باری ایرانی با حمل 1500 تن غلات از قزاقستان به مقصد بندر "هوسان" باکو در حرکت بود که براثر مسمومیتی که در کشتی روی داده است متاسفانه 3 نفر از کارکنان آن فوت کرده و هشت نفر دیگر هم بلافاصله به بیمارستان باکو منتقل و بستری شده اند و حال آنها خوب است.

وی افزود: متاسفانه کشتی وسط راه دچار این مشکل شده و با اعلام وضعیت اضطراری از سوی فرمانده کشتی ، کشتی مرزبانی جمهوری آذربایجان به کمک آنها شتافته است.