همشهری‌آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: کار در دوره ابتدایی پیچیده و دشوارتر از سایر دوره‌هاست و معلمان مهربان ابتدایی خود را آماده کرده‌اند تا سال تحصیلی باشکوهی را آغاز کنند.

سید محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصيلي كلاس‌اولي‌ها و نوآموزان پيش‌دبستاني که در دبستان شهید امیری کیای منطقه ۱۲ تهران برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: آغاز سال تحصیلی بهاری است که در پاییز شاهد آن هستیم و امسال با ایام بزرگداشت واقعه کربلا و هفته دفاع مقدس مقارن شده و پیام عشق به میهن اسلامی را می‌دهد.

به گزارش ایسنا،محمد بطحائي افزود: خوشبختانه توسعه پیش‌دبستانی در سال‌های اخیر باعث شده بچه‌ها مدرسه را در کلاس اول راحت‌تر تحمل کنند و خود را با شرایط مدرسه تطبیق دهند. سال‌های گذشته بسیاری بچه‌ها در روزهای اول بی‌تاب بودند و گریه می‌کردند اما آرامشی که امروز در بین بچه‌ها وجود دارد به علت توسعه دوره پیش‌دبستانی است.

وزیر آموزش و پرورش سلام ویژه به مربیان پیش‌دبستانی و معلمان ابتدایی داشت و گفت: همه کادر آموزش و پرورش به دنبال فراهم‌کردن فضایی برای با هم زندگی کردن و شادزیستن در مدرسه هستند تا دانش‌آموزان از یادگیری خود لذت ببرند.

بطحائی تاکید کرد: باید موانع پیش‌رو را برداریم. امروز شاهد بودم که در این مدرسه فضای بازی و محوطه مدرسه بسیار کوچک و محدود است و این مشکل بسیاری مدارس دیگر هم هست. تلاش می‌کنیم موانع را برداریم تا دانش‌آموزان از آمدن به مدرسه لذت ببرند.

او همچنین خطاب به دانش‌آموزان گفت: چشمان بسیاری از شما هنوز پف دارد و خواب‌آلوده است. از فردا باید سحرخیزی را تمرین کنید.در این سه چهار ماه عادت کردید صبح دیرتر بیدار شوید که باید تمرین کنید سحرخیز تر باشید.