همشهری آنلاین: اکوادور سومین کشور منطقه آمریکای جنوبی پس از کلمبیا و ونزوئلاست که نماینده خود را برای حضور در اسکار ۲۰۱۹ معرفی می‌کند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، «پسر مرد» به كارگرداني مشترك لوييز فليپه فرناندز-سالوادور و پابلو آگوئرو به نمايندگي از سينماي اكوادور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار شركت مي‌كند. فيلم در جنگل‌هاي آمريكاي جنوبي ساخته شده و درباره يك جوان محتاط آمريكايي به نام پيپه از حاشيه‌هاي پولدارنشين مينياپليس است كه در كمال بي‌ميلي به پدر مرموزش در اكوادور مي‌پيوندد.

پدر و پسر در سرزمين مادري‌شان راهي سفري براي يافتن گنجينه طلاي اينكاها مي‌شوند و پسر جوان در اين ماجراجويي پرخطر درمي‌يابد او و پدرش راهي براي فرار و رهايي از دست سرنوشت خانوادگي ندارند. «پسر مرد» هفتمين نماينده اكوادور در رقابت اسكار از سال 2000 است كه تا امروز به يك نامزدي و قرار گرفتن در فهرست نامزدهاي ابتدايي هم ختم نشده است. برنامه نمايش فيلم در اكوادور و ديگر نقاط دنيا هنوز مشخص نيست.

كروواسي هم كه تا امروز 26 نماينده به اسكار معرفي كرده و چشم‌انتظار نخستين نامزدي است، امسال با «مامور هشتم» وارد رقابت اسكار نود و يكم شده است. اين فيلم كمدي به كارگرداني ايوان زالاي بر اساس رماني از رناتو بارتيچ ساخته شده و داستان يك سياستمدار بدنام است كه به جزيره‌اي دورافتاده در كروواسي تبعيد مي‌شود تا نخستين انتخابات رسمي آنجا را سازماندهي و برگزار كند؛ ماموريتي كه هفت مامور پيشين از عهده به سرانجام رساندن آن برنيامده‌اند.

فيلم 139 دقيقه‌اي «مامور هشتم» دومين تجربه كارگرداني زالاي 49 ساله و نخستين تجربه او در راه رقابت در اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان است. فيلم اوايل سال جاري ميلادي در كروواسي به نمايش عمومي درآمده و نخستين نمايش بين‌المللي آن ماه گذشته در سي و ششمين جشنواره فيلم مونيخ در آلمان بود.