همشهری آنلاین: سازمان دیده‌بان حقوق بشر (Human right watch) یک سازمان غیر دولتی بین‌المللی است که در سال ۱۹۷۸ بنیان‌گذاری شده است.

مقر اين سازمان در شهر نیویورک است و دفاتری در بروكسل (بلژيك)، لندن (انگليس)، مسكو ( روسيه)، هنگ‌كنگ، لس‌آنجلس، سانفرانسيسكو، واشينگتن (آمريكا)، تاشكند (تاجيكستان) و تورنتو (كانادا) دارد.

اين سازمان هدف خود را دفاع از حقوق مردم در سراسر جهان اعلام داشته و در سايت رسمي خود در اين خصوص آورده است: كار آنها بررسي دقيق اقدامات مغاير با حقوق بشر و افشاي گسترده آن است.

صدها نفر شامل متخصصان حقوق بشر، وكلا، روزنامه‌نگاران و دانشگاهيان با مليت‌هاي مختلف با اين سازمان به صورت پيوسته همكاري دارند.

در سايت سازمان ديده‌بان حقوق بشر به طور مفصل درباره اين سازمان و اهداف آن آمده است، از جمله آنكه دیده بان حقوق بشر سازمان غیر انتفاعی، سازمان غیر دولتی حقوق بشر است و برای شناسایی دقیق واقعیت‌ها، گزارش بی‌طرفانه، استفاده موثر از رسانه‌ها و حمایت‌های هدفمند، اغلب با مشارکت با گروه های‌حقوق بشری محلی شناخته شده است ... سازمان دیده بان حقوق بشر هر سال بیش از صد گزارش و توجیهی در مورد شرایط حقوق بشر در ده‌ها کشور جهان منتشر می‌کند. سازمان دیده بان حقوق بشر با همکاری دولت‌ها، سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا... در تلاش است که تغییرات در سیاست‌ها و اقداماتي که حقوق بشر و عدالت در سراسر جهان را ارتقاء می‌دهند، مطرح شود.

برچسب‌ها