همشهری آنلاین: رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تائید حکم دو نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس‌های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، احمد قربانی در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: محکومین «ع.ب» و «ر.ب» که از اعضای گروهک تروریستی داعش می‌باشند در سال 96 پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت بقیه الاعظم علیه السلام در کرمان شناسائی و دستگیر شدند.

وی اعلام کرد: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیائی و تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که در جهت ساخت بمب استفاده می‌شود کشف گردیده است. اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب‌ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل و عام مردم بی‌گناه کرمان را داشته‌اند که قبل از هر اقدام ایذائی دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین این افراد باتوجه به شناختی که از جغرافیای استان وکشور و نیز شناختی که از فرهنگ وآداب و رسوم مردم داشتند جهت قتل عام گسترده مردم و ترور بعضی از شخصیت‌ها، طرح‌های زیادی را به صورت مکتوب به گروهک داعش ارائه و خود نیز جهت اجرای آن طرح‌ها اعلام آمادگی کرده بودند

این مقام قضائی با اعلام این‌که "متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات و همچنین یکی از دانشگاه‌های مروج تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در کشور عربستان سعودی می‌باشد"، خاطرنشان کرد: افراد مذکور ارتباطاتی نیز باعناصر اطلاعاتی بیگانه برقرار نموده و اطلاعات مربوط به زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و غیره را به بیگانگان ارائه کرده‌اند.

وی اعلام کرد: با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و متهمین تحت عناوین مجرمانه‌ جاسوسی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق عضویت در گروهک تروریستی داعش و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول این دادگاه محاکمه و به مجازات حبس محکوم گردیدند و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مورد تایید قرار گرفته و پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.