همشهری آنلاین: طرح واکسینه کردن ساکنین کوره پزخانه های محله دولتخواه منطقه ۱۹در برابر بیماری هپاتیت B آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبرگفت : در راستاي اجرای رسالت اداره ي سلامت مبنی بر ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان به ويژه در محلات محروم و كم برخوردار، طرح واكسيناسيون ساكنين كوره پزخانه‌هاي دولتخواه با توجه به اهميت پيشگيري نسبت به درمان دركاهش هزينه هاي مالي و جسمي و سبد اقتصادي خانواده، جزء اولويت هاي اجرايي سلامت محور اين اداره قرار گرفت .

بهرامی با اشاره به اين كه بيماري هپاتيت B به عنوان يكي از خطرناك ترين انواع هپاتيت محسوب مي شود افزود‌: اين بيماري از طريق خون منتقل مي‌شود و احتمال ابتلا به آن 100 برابر بيماري ايدز گزارش شده است از سوي ديگر با توجه به آلودگي‌ها و مشكلات زيست محيطي موجود در كوره پزخانه‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن ساكنين آن، اداره سلامت منطقه در نظر دارد با همكاري مركز بهداشت جنوب شهر ساكنين كوره پزخانه‌ها را نسبت به بيماري هپاتيت B واكسينه کند.

معاون شهردار منطقه یادآور شد: اطلاع رساني عمومی از سوي مدير یت و معتمدين محله صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود درگام ابتدايي اين طرح 50 نفر از ساكنين ، واكسن هپاتيت B را دريافت کنند.

به گفته وی این طرح در صورت همکاری مرکز بهداشت جنوب شهر در چندین مرحله و برای پوشش همگانی در ناحیه سه این منطقه اجرا خواهد شد.