همشهری آنلاین: با وجود کاهش قاچاق محتواهای صوتی و تصویری، صنعت سینما و تلویزیون فرانسه در سال گذشته میلادی یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار از قاچاق فیلم و سریال زیان دید.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، نتايج يك گزارش تازه نشان مي‌دهد تعداد كساني كه هر ماه به محتواي صوتي و تصويري قاچاق در فرانسه دسترسي دارند هشت درصد كاهش يافته و به 10 ميليون و 600 هزار نفر رسيده است. اين رقم سال 2016 يك ميليون نفر در ماه بيشتر بود. در عين حال، اندازه و حجم محتواي قاچاق هم در هر ماه چهار درصد كمتر شده و از 17.4 مورد در سال 2016 به 16.8 مورد در سال گذشته كاهش يافته است.

اگر ماليات و درآمد مربوط به فيلم‌ها و سريال‌هاي قاچاق را در نظر بگيريم، رقمي كه از دست صنعت رسمي فيلم و سينماي فرانسه مي‌رود باز هم بسيار قابل توجه است. اين عدد سال 2016 يك ميليارد و 520 ميليون دلار بود كه با 10 درصد كاهش در سال گذشته به 1.33 ميليارد دلار رسيد. دولت فرانسه بزرگ‌ترين بازنده بازار قاچاق محتواهاي صوتي و تصويري در حوزه ماليات است؛ 473 ميليون دلار در 2016 و 498 ميليون دلار در سال پيش از آن.

سالن‌هاي نمايش با 39 ميليون دلار ضرر، پلتفرم ويدئوهاي درخواستي با 170 ميليون دلار ضرر و تلويزيون‌هاي پولي با 374 ميليون دلار ضرر پس از دولت فرانسه قرار دارند. تعطيل و بسته شدن چند سايت پرطرفدار و پركاربرد دانلود محتواي قاچاق نقشي اساسي در كاهش 10 درصدي قاچاق فيلم و سريال در فرانسه داشت. سال گذشته 6.6 ميليون نفر از كاربران فرانسوي به سايت‌هاي ارائه فيلم‌ها و سريال‌هاي قاچاق دسترسي داشتند كه 200 هزار نفر كمتر از سال 2016 بود.

فيلم‌هاي آمريكايي با 54 درصد بيشترين دانلود را در سايت‌هاي قاچاق به خود اختصاص دادند و فيلم‌هاي فرانسوي در چهار ماه از سال 2017 بيش از همه طرفدار داشتند. كمدي، اكشن، فانتزي و انيميشن هم پرهوادارترين ژانرها بوده‌اند. سريال «بازي تاج و تخت» هم كه 24 ساعت پس از نمايش در آمريكا در اروپا و فرانسه در دسترس بود، بيش از ديگر سريال‌ها قاچاق شد. «والرين» هم محبوب‌ترين فيلم موجود در بازار قاچاق لقب گرفت.