همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد، ۱۷ خرداد در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی و شرق اصفهان شاهد باد نسبتا شدیدی خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک همراه است. همچنین دمای هوا در شمال کشور کاهش ۶ درجه‌ای خواهد داشت.

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برای تهران امروز، (17 خرداد) ، پدیده خاصی به جز وزش بادی که منجر به گرد و خاک می‌شود، پیش‌بینی نخواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز پایتخت مانند دیروز به 37 درجه سانتیگراد می رسد و صبح فردا هم پدیده جوی خاصی نداریم، فقط در ساعات بعدازظهر احتمال ناپایداری خفیف وجود دارد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: بیشینه دما در فردا (جمعه) در تهران مقداری افت پیدا می کند اما شنبه (19 خرداد ماه) شاهد 3 تا 4 درجه افت دما خواهیم بود.

  • کاهش 4 تا 6 درجه‌ای هوا در استان‌های شمالی

وی گفت: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده (20 خرداد) ، با نفوذ جریانات شمالی کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه ابتدا در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و به تدریج در شمال شرق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود.

حقیقت ادامه داد: از روز شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های البزر هم شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی افزود: آخرین سامانه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز، رگبار باران و گاهی رعد و برق، وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات سمنان و کرمان را در پیش خواهیم داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا هم بارش علاوه بر نواحی فوق، در ارتفاعات شرقی استان تهران مانند فیروزکوه، دماوند و آبعلی هم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این موج شنبه هفته آینده تقویت می‌شود و رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های شمال غرب، شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البزر و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور و ارتفاعات کرمان رخ می‌دهد.