همشهری آنلاین: مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: فردا (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که مناطق زیادی را در بر خواهد گرفت همچنین روند افزایش دمای تهران ادامه داشته و به ۳۰ درجه خواهد رسید

مسعود حقیقت در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی ابتدا مناطقی در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز به ویژه در استان قزوین، زنجان و مناطق غربی و مرکزی البرز را در بر می‌گیرد؛ همچنین بخش‌هایی از غرب و مرکز و ارتفاعات کرمان هم می‌تواند رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: سه‌شنبه این سامانه تقویت می‌شود و بخش های گسترده‌تری از کشور به ویژه مناطق مرکزی و بخش‌هایی از مناطق غربی، شمال غربی، راسته البرز و راسته زاگرس را در بر می‌گیرد که می‌تواند در این مناطق بارش‌های خوبی را به همراه داشته باشد.

حقیقت گفت: امروز ( 30 ارديبهشت) بعدازظهر در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات البرز، مناطق شمال شرق و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق را پیش‌بینی شده است.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: همچنین امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال وقوع گرد و خاک برای این مناطق دور از انتظار نیست.

  • وضعیت تهران | گرمترین و سردترین نقاط کشور

حقیقت گفت: امروز برای تهران پدیده خاصی پیش‌بینی نشده است اما همچنان روند افزایش دما داریم، امروز دمای تهران به 27 درجه می‌رسد و آرام آرام به سمت گرم شدن پیش می‌رود و فردا به 30 درجه خواهد رسید.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: فردا احتمال رگبار و بارش‌های پراکنده به ویژه در ارتفاعات تهران پیش‌بینی شده اما پایتخت نشینان روز گرمی خواهند داشت.

به گفته وی کمینه دمای امروز صبح تهران 18 درجه بود و روز گذشته بیشینه دمای پایتخت 26 درجه بود.

حقیقت اظهار داشت: سه‌شنبه در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعد ازظهر رگبار ، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شد است.

وی گفت: دیروز اهواز با 41 و لاله زار در استان کرمان با 2 درجه به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق کشور بودند.

  • توصیه به رانندگان و کشاورزان

وی تاکید کرد: رانندگانی که در مناطق شرقی کشور تردد می‌کنند مراقب وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک باشند و بهتر است در این مواقع توقف کنند.

حقیقت گفت: همچنین به کشاورزان نیمه غربی کشور که قصد سم پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع را دارند، با توجه به روند افزایشی دما که تا چهارشنبه در کشور رخ می‌دهد، توصیه می‌شود از محلول پاشی در ساعات میانی و گرم روز خودداری کنند.