همشهری آنلاین: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: گرد و غبار در شهرستان ایوان به هشت برابر حد مجاز رسیده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: گرد و غبار در شهرستان ایوان به هشت برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش مهر، علی طاهر سارایی امروز در جمع خبرنگاران افزود: میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان‌های ایلام، مهران و ملکشاهی هفت برابر، ایوان هشت، سرابله و سیروان پنج برابر حد مجاز است.

به علت شدت ریزگردها پروازهای امروز صبح فرودگاه ایلام نیز لغو شد.

ادارات برخی مناطق این استان بنا به تصویب کمیته اضطرار و با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار امروز شنبه ۲ ساعت زودتر به کار خود پایان می‌دهند.

مرکز هماهنگی، کنترل و کاهش آلودگی هوای استان ایلام در اطلاعیه اعلام کرد: به علت شدت ریزگردها مدارس و مراکز آموزشی مناطق مختلف استان در شیفت عصر تعطیل است.

بررسی و تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی نشان می‌دهد که طی ساعاتی از امروز و فردا ضمن افزایش سرعت وزش باد به بازه نسبتا شدید تا شدید (در برخی نقاط تند باد موقتی) به ویژه برای نیمه شمالی و مناطق مرزی، وقوع گرد و غبار (به ویژه مناطق مرزی) نیز در استان محتمل است.

همچنین از فردا به دلیل نفوذ سامانه ناپایدار به جو استان، ابتدا ناپایداری‌ها به صورت ابرناکی و بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد که از اواخر وقت شنبه تا روز دوشنبه با تقویت این سامانه ناپایداری‌ها به شکل رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد تگرگ خواهد بود.

بنابر این لازم است در خصوص وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها، خطرات ناشی از صاعقه و تگرگ به ویژه برای مناطق شمالی استان تمهیدات مقتضی توسط مسئولان و مردم به عمل آید.