همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از شمال شرق کشور و نزدیک شدن یک سامانه بارشی دیگر به شمال غرب کشور از ۹ فروردین خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در روز جاری (سه‌شنبه 7 فروردين) شاهد خروج تدریجی سامانه بارشی از شمال شرق کشور خواهیم بود. بنابراین تا ظهر امروز در بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش پراکنده رخ خواهد داد و بعد از ظهر امروز این سامانه از مرزهای شمال شرقی کشور خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب و البرز مرکزی بارش خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی به شمال غرب کشور مجددا بارش به همراه وزش باد شدید در این مناطق آغاز خواهد شد.

وی افزود: طی امروز و فردا در برخی ساعات در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و همچنین براساس آخرین نقشه‌ها امروز و صبح فردا دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان تهران امروز سه‌شنبه کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است، گفت: بیشینه دما ۲۲ درجه و کمینه آن شش درجه خواهد بود. همچنین برای چهارشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.