همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم گفت: پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی بر اساس بخشنامه رئیس جمهور از سال آینده نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر با اعلام اين خبر گفت: بر اساس بخشنامه رئیس جمهور علاوه بر مراکز علمی و کاربردی وابسته مراکز اجرایی، پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز از سال آینده نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو در این پژوهشگاه‌ها مانند مراکز علمی کاربردی وابسته به مراکز اجرایی متوقف خواهد شد قطعا این بخشنامه اجرا خواهد شد و ما نیز مصمم هستیم تا اجرایی شود و به پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به دولت نیز ابلاغ خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نیز مصمم است تا این کار صورت گیرد، و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی از پتانسیل دانشگاه‌ها استفاده کنند تا اینکه خودشان مستقل تشکیلات جدید رقم زده و دانشگاه و یا پژوهشگاه راه‌اندازی کنند.

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر رئیس جمهور به وزرای علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر حسب تصمیم جدید دولت، مراکز علمی- کاربردی و پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی، باید حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعطیل یا با رعایت ضوابط به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار شوند.