همشهری آنلاین: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در سخنرانی خود در جمع نخبگان، علمای دینی و رهبران جامعه اسلامی حیدرآباد گفت: در سفر خود به این کشور حامل پیام برادری و دوستی ملت ایران به ملت بزرگ هندوستان است.

به گزارش ایرنا؛ وی در سخنرانی خود در جمع علمای حیدرآباد با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی بی شمار دو ملت گفت: روابط بین ایران و هندوستان ورای روابط سیاسی و اقتصادی است.

وی در ادامه به فلسفه ایجاد مذاهب برای انسان ها پرداخته و گفت ادیان برای ترویج خوبی ها و حذف مفاسد آمده اند و بنابراین وظیفه علمای دینی و مسلمانان در ترویج پیام اسلام سنگین است.

روحانی با تاکید بر اینکه 'پیام ملت ایران، دوستی و روابط نزدیکتر با ملت بزرگ هند است، گفت: ایران خواهان روابط صمیمانه تر و نزدیکتر با هند در تمام زمینه های ممکن است.

وی با تحلیل تلاش های استعمارگران برای سواستفاده از مذاهب برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان افزود: از نظر اسلام، همه برای استقرار خوبی ها در روی زمین و برای از بین بردن بدی ها و مفاسد به پیروی از قران و پیامبر اسلام (ص)در روی زمین مسولیت داریم.
وی افزود: فرامین اسلامی فرادینی است؛ پیامبر اسلام (ص) فرمود اگر مظلومی طلب کمک کند و یاری اش نکنید، در مسیر اسلام نیستید.

روحانی گفت: مسلمانان با هم برادرند و اسلام برای سعادت همه انسانها است.

وی افزود: استعمارگران رابطه ای غیر منصفانه با جوامع اسلامی ایجاد کردند؛ منابع آنها را بردند و فرصت توسعه ندادند.

روحانی در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی روز پنجشنبه به دعوت «نارندرا مودی »نخست وزیر هند برای یک دیدار رسمی سه روزه وارد هند شد و سفر خود را از حیدرآباد آغاز کرد.