همشهری آنلانی: بدهی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تصویب هیات دولت به حساب بدهی دولت انتقال یافت.

به گزارش ايسنا، هیات وزیران در جلسه چهارشنبه 4 بهمن، خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس کشور را به تصویب رساند. بدهی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به حساب بدهی دولت يافت.

بر اين اساس، با تصویب هیات وزیران، بدهی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بانک ‌های تجارت و سپه ناشی از تکالیف قانونی بابت اصل و سود تسهیلات دریافتی، به بدهی دولت منتقل و سرمایه دولت در شرکت مذکور معادل مبلغ بدهی انتقال یافته، افزایش یافت.

همچنين در اين جلسه با سرمایه گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان خرامه استان فارس موافقت کرد. این تصمیم با هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال اتخاذ شد.

این طرح که با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تُن کاغذ از کربنات کلسیم اجرا خواهد شد، دارای اثرات زیست محیطی مثبت بوده و موجب جلوگیری از قطع بی­رویه درختان می‌شود. تأمین کلیه مواد اولیه مورد نیاز این طرح از نقاط مختلف داخل کشور امکان پذیر است.

  • آیین نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مازاد آموزش و پرورش تصویب شد

دولت در راستای ایجاد فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش، کم شدن هزینه‌ها و ایجاد درآمد مالی برای وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مربوط به قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را به تصویب رساند.

به موجب آیین ­نامه یاد شده، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می ­شود، زمین و ساختمان های مازاد بر نیاز خود را مطابق قوانین و مقررات و مفاد این آیین‌نامه جهت راه‌اندازی مدارس غیردولتی به صورت اجاره یا فروش به مؤسسان مدارس مذکور واگذار کند.

  • دولت آیین نامه تشویق صادرکنندگان نمونه را اصلاح کرد

هیات وزیران با هدف ایجاد بستر مناسب به منظور تشویق صادرکنندگان نمونه و خنثی نمودن اثرات منفی تحریم‌ها ناشی از عدم انتقال ارز به کشور، با اصلاح آیین ­نامه تشویق صادرکنندگان نمونه موافقت کرد.

  • اساسنامه سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور تصویب شد

دولت به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی فرماندهی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی (115)، اساسنامه سازمان فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس کشور را به تصویب رساند.

  • دولت اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را اصلاح کرد

هیات وزیران با هدف تسهیل اقدامات، برنامه ها و سیاست­های مربوط به حوزه بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری، با اصلاح اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران موافقت کرد.

  • واردکنندگان محموله‌های چوب خام ملزم به اخذ مجوز از مراجع قانونی شدند

دولت به منظور جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های نباتی از طریق واردات چوب، به عنوان یکی از تهدیدات عمده گونه‌های گیاهی و درختی جنگل های کشور، واردات محموله های چوب خام شامل گرده بینه، کاتین و چوب های گرد با قطر حداقل 8 سانتیمتر با پوست و چیپس چوب را منوط به دریافت مجوز از مراجع قانونی ذیربط کرد.