همشهری آنلاین: هفتاد و یکمین سالروز تولد استاد محمدرضا لطفی عصر جمعه آینده با حضور چهره‌های نام‌آشنای موسیقی ایران و اعضای گروه‌های عارف و شیدا در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با مشارکت مکتب‌خانه میرزاعبدالله در حالي روز تولد رديف‌دان، آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده نامدار معاصر را گرامي مي‌دارد كه سه سال و نيم از درگذشت او در 67 سالگي مي‌گذرد. قرار است در اين برنامه استادان موسيقي ايران درباره جنبه‌هاي هنری و شخصیتی استاد لطفی سخن بگویند و در ادامه به یاد او قطعه‌هايي براي حاضران در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران بنوازند.

استاد لطفی كه از بنیانگذاران کانون فرهنگی و هنری چاوش، سرپرست گروه شیدا و موسس مکتب‌خانه میرزا عبدالله بود، 17 دي 1325 در گرگان به دنيا آمد و با خلق آثاری چون «ایران ای سرای امید»، «کاروان شهید»، «برادر بی‌قراره» و «عشق داند» خود را به مردم شناساند. او علاوه بر ترتيب کامکارها، مجید درخشانی، صدیق تعریف و حمید متبسم، با تاج اصفهانی، غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان همكاري و شهرام ناظری، صدیق تعریف و... به موسيقي ايران معرفي كرد.

ويژه‌برنامه هفتاد و یکمین سالروز تولد استاد فقيد محمدرضا لطفی جمعه 15 دی ساعت 19 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان موسيقي آزاد است.