همشهری آنلاین: کارگاه ها و دوره های کار آفرینی و مهارت آموزی با حضور ۸۰ شهردار مدرسه پهنه جنوب (۲۰،۱۷،۱۶) به میزبانی منطقه ۱۹ برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور و سرمایه ملی محسوب می شوندگفت: در راستای نامگذاری سال جاری با عنوان "اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری و رویکرد کار آفرینی در نوزدهمین دوره طرح شهرداران مدارس دوره های آموزش با همین عنوان ویژه شهرداران مدارس مناطق پهنه جنوب در این منطقه برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی یاد شده به صورت مستمر و هفتگی با عناوین آمادگي ورود به دنياي كسب وكار و تعاريف كارآفريني، نوآوري، ايده يابي، شناسايي، ارزيابي، فرصت هاي كارآفرينی، قوانين و مقررات، برندسازي، مكان يابي، اخذ مجوز، مديريت منابع انساني، بازاريابي، تبليغات، خطر پذيري، مديريت توليد،طرح بوم و مدل كسب وكار در حال برگزاری است.

بهرامی با بیان اهمیت برگزاری این دوره ها افزود: در همین راستا کارشناسان و اساتید آموزشی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی معرفی شده اند که به دانش آموزان تا مرحله عملیاتی کردن ایده ها مشاوره و راهنمایی می دهند.

معاون شهردار منطقه خاطر نشان کرد : بعد از اتمام این دوره ها از دست آوردهای شهرداران مدارس نمایشگاهی برگزار و ایده های دانش آموزانی که منجر به تولید شود از سوی وزارت کار برای آنان شرکت تعاونی ثبت می شود و یکسال فضای رایگان جهت تولید از سوی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در اختیارشان گذاشته می شود.

این مسئول یاد آور شد : این دوره ها با مشارکت اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی وسازمان خدمات اجتماعی از اوایل آذر با شعار تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی آغاز و در پنج جلسه مجزا برای دانش آموزان دختر و پسر در مدارس پسرانه امام خمینی و دخترانه شهید محلاتی برگزار می شود.