تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از کشور خبر داد و اعلام کرد: شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ آذر ماه آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف بوده و در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفتگو با مهر گفت: با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، امروز فعالیت سامانه بارشی عمدتا در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود که در این مناطق بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش دما، در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی کولاک برف و برای شرق کشور و استان هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: این سامانه از اواخر وقت امروز  به تدریج از کشور خارج می‌شود. امروز وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود. امروز همچنین در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی و قم وزش باد شدید رخ خواهد داد. در نوار مرزی غربی کشور و جنوب غرب کشور و استان بوشهر نيز پدیده گردوخاک خواهیم داشت که به تدریج از میزان غلظت آن کاسته خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: شنبه و یکشنبه آسمان در اکثر مناطق کشور صاف بوده و در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امروز دریای خزر و از امروز تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.