همشهری آنلاین: نودمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با نگاهی ویژه به نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال منتشر شد.

نودمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات نگاهی دارد به چالش‌های رسانه‌های جدید و تفاوت نگاه حاکمیتی به رسانه‌های مکتوب، آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال. چالش‌ها و نوع نگاه به رسانه‌های دیجیتال متفاوت است و در همین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات دو مسئول دولتی دو نگاه متفاوت نسبت به موضوع فیلترینگ این رسانه‌ها دارند: سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعۀ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال می‌گوید: «وب 2 قابلیت بسته شدن ندارد» اما در مقابل، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است: «فيلترينگ در فضای مجازی منسوخ شدنی نيست».

در این پرونده، همچنین به این موضوع مهم پرداخته شده است که چرا این‌قدر رگولاتوری رسانه‌های جدید چقدر از قواعد و قوانین جاری کشور در حوزه مطبوعات فاصله دارد؟

مطالب پرونده «دنیای متفاوت رسانه‌های دیجیتال» از این قرار است:

- تلگرام، ایران مجازی و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال- محمدصادق افراسیابی

رئیس مرکز توسعۀ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال: وب 2 قابلیت بسته شدن ندارد- گفت‌وگوی امیر لعلی با سید مرتضی موسویان

- معرفی نرم‌افزارهای رونمایی‌شده در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال 1396

- گفت‌وگو با محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر اخلاق، فرهنگ و هویت ملی

- شبکه اجتماعی فرهنگ‌یار

- کسب‌وکارهای نوین بیشتر با آزمون و خطا درگیرند- شهرام شاهکار

- معاون فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال: کُشتی رسانه‌های سنتی با دست بسته در مقابل رسانه‌های دیجیتال- گفت‌وگوی امیر لعلی با حمید ضیایی‌پرور

- رسانه‌های دیجیتال؛ ضرورت‌ها، راهبردها و مؤلفه‌های کارآمد- علی ریاحی

- دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال: استارت‌آپ‌ها و کانال‌های تلگرام مهمانان خوانده در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال- گفت‌وگوی سمیرا رستگارپور با جواد موحد

- دیجیتال در قاب هنر- امیر یوسفی

- چرا برندها باید سراغ تولید ویدئوی اجتماعی بروند؟- امیرعلی خلج

- «فلسفۀ فضای مجازی»؛ نگاهی به کتاب «مدخلی بر جهان بی‌انتها»- منوچهر دین‌پرست

- قانونگذاری در فضای مجازی؛ سراب یا واقعیت- علیرضا خرازی

- گفت‌وگو با نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران: فيلترينگ در فضای مجازی منسوخ شدنی نيست

همچنین در شماره 90 ماهنامه مدیریت ارتباطات، پنجمین بخش از «جنگ تاریخ مطبوعات» به پژوهش و قلم سید فرید قاسمی منتشر شده است.

عناوین دیگر مطالب این شماره نشریه عبارتند از:

- سرمقاله: «نیاز نمایشگاه مطبوعات به دو عنصر خلاقیت و نوآوری»- اميرعباس تقی‌پور

- «اربعین»؛ رسانه گفتمان جهانی- حسن بشیر

- هدیه تولدی از جنس اینفوگرافیک- مریم سلیمی

-آيا سواد رسانه‌ای يارای هماوردی با اخبار جعلی را دارد؟- سید غلامرضا فلسفی

- ۸ واقعیت مهم اما باورنکردنی درباره مخاطب‌شناسی- امیرعلی خلج

- داور مسابقات بین‌المللی دیتاژورنالیسم: دیتاژورنالیسم تا 10 سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد- در گفت‌وگوی اختصاصی مریم سلیمی با آلبرتو کایرو

مدیریت ارتباطات هر ماه به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی با قیمت 10 هزار تومان منتشر می‌شود. علاقه‌مندان جهت دریافت اشتراک سالیانه با شماره ۸۸۹۰۴۸۸۲-۰۲۱ تماس بگیرند.