همشهری آنلاین: جدیدترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده، در حالی اعلام شد که اجرای طرح فروش نیم‌بهای بلیت سینماها از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش ايسنا؛ احمد مختاری ـ مدیر پخش هدایت فیلم ـ  آمار فروش فیلم سینمایی "نگار" ساخته رامبد جوان را که از ۱۵ شهریورماه اکران آن آغاز شده است، با دراختیار داشتن ۲۵ سالن در تهران، ۱۰۵ میلیون تومان و ۱۰ سالن در شهرستان‌ها ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد. همچنین آمار فروش فیلم سینمایی "زادبوم" ساخته ابوالحسن داودی مانند هفته‌های گذشته به‌علت تمایل نداشتن تهیه‌کننده آن اعلام نشد.

غلامرضا فرجی ـ مدیر پخش حوزه هنری ـ آخرین آمار فروش فیلم سینمایی "بیست و یک روز بعد" ساخته محمدرضا خردمندان را که بیش از پنج هفته از آغاز اکران آن می‌گذرد، در مجموع یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان، به تفکیک ۶۵۰ میلیون تومان در تهران و ۳۶۵ میلیون تومان در شهرستان‌ها اعلام کرد.

حبیب اسماعیلی ـ مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان - فروش فیلم سینمایی "اکسیدان" به کارگردانی حامد محمدی را با در اختیار داشتن ۸۰ سالن سینمایی در تهران و شهرستان در مجموع ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد که فیلم سینمایی "ماه در جنگل" ساخته سیامک شایقی به‌خاطر فروش کم، از روی پرده سینماها برداشته شده است.

فیاض پارسیان - پخش‌کننده فیلم سینمایی "ماجان" - نیز آمار فروش این فیلم را به کارگردانی رحمان سیفی آزاد که سه روز از آغاز آکران آن می‌گذرد، با در اختیار داشتن ۱۱ سالن در تهران و دو سالن در شهرستان‌ها در مجموع  ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به تاخیر رخ‌داده برای اکران این فیلم در شهرستان‌ها، گفت: اکران این فیلم سینمایی به‌جز تهران، فقط در اصفهان و مشهد آغاز شده است و امیدوارم به‌زودی در دیگر شهرستان‌ها نیز اکران شود.

علی سرتیپی ـ‌ مدیرعامل فیلمیران ـ رقم فروش فیلم سینمایی "تابستان داغ" به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد را با اکران در ۲۳ سالن سینمایی و در مدت ۱۰ روز، ۶۱۰ میلیون تومان اعلام کرد. همچنین فیلم سینمایی "سارا و آیدا"ساخته مازیار میری بعد از چهار هفته اکران و با داشتن ۵۱ سالن سینمایی دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.

او اضافه کرد: فیلم سینمایی "ساعت ۵ عصر" ساخته مهران مدیری که حدود هفت هفته از اکران آن می‌گذرد، با داشتن ۷۰ سالن سینمایی تا کنون ۹ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان  فروش داشته است. همچنین فیلم سینمایی "نهنگ عنبر ۲" به کارگردانی سامان مقدم با اکران در هفت سالن سینمایی به فروش  ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی رسیده است.

خبرنگار ایسنا پیگیر گرفتن آمار فروش فیلم سینمایی "من و شارمین" به کارگردانی بیژن شیرمرز نیز هست.