شورای نگهبان قانون اساسی با انتشار بیانیه‌ای، سالروز تصویب قانون اساسی را گرامی‌داشت و اعلام کرد: این میثاق نامه ملت ایران، نتیجه نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی و حاصل نثار خون هزاران شهید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این بیانیه، ضمن تأکید بر تلاش مسئولان برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های قانون اساسی، آمده است: حرکت در مسیر آرمان‌های این ملت بزرگ مقدمه شکوفایی دوباره تمدن اسلامی در بستر جمهوری اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: قانون‌اساسی هر کشوری مبین آرمان‌های آن کشور و نیز ساز و کار و تشکیلاتی است که حرکت یک ملت را به سوی آن آرمان‌ها معطوف می‌دارد. بدیهی است که هر ملتی برای نیل به آرمان‌های خود در پاسداشت قانون‌اساسی که متضمن وثوق به اهداف متعالی است از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌ورزد. همین گونه است که تعلل در اجرای قانون‌اساسی یا حتی اجرای ناقص آن موجب می‌گردد علاوه بر آسیب جدی به نظام‌های سیاسی، راه ملت‌ها نیز دچار انحراف یا انسداد گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکیده شده است:شورای‌نگهبان، ضمن گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه و ارج نهادن به تلاش تاریخی ملت ایران برای جمهوری اسلامی، سالگرد تصویب قانون اساسی را گرامی داشته و از خداوند متعال مسئلت دارد تا مانند گذشته با صیانت از اصول قانون اساسی و تکیه بر شرع مقدس اسلام، راه دستیابی ملت ایران به آرمان‌های متعالی را هموارتر گرداند.