تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز عصر روز چهارشنبه با نخستین نمایش جهانی «کوچک‌کردن» الکساندر پین در بخش مسابقه رسمی آغاز شد و رخشان بنی‌اعتماد همراه دیگر داوران بخش افق‌ها روی فرش قرمز رفت.

به گزارش همشهري، در افتتاحيه بخش رقابتي افق‌ها فيلم ايتاليايي «نيكو، 1988» ساخته سوزانا نيچارلي روي پرده رفت و در روزهاي آينده «بدون تاريخ، بدون امضا» به كارگرداني وحيد جليلوند و «ناپديد شدن» ساخته علي عسگري به نمايندگي از ايران در همين بخش به نمايش درمي‌آيند و با 18فيلم ديگر رقابت مي‌كنند.

جاني آميلو، فيلمساز نام‌آشناي ايتاليايي رياست داوران افق‌ها را برعهده دارد و امي كانان مان كارگردان آمريكايي، مارك كازينز كارگردان و فيلمنامه‌نويس بريتانيايي، آندره دوپرا فيلمنامه‌نويس و طراح آرژانتيني، فين تروش كارگردان و فيلمنامه‌نويس بلژيكي و ربكا زلوتسكي فيلمنامه‌نويس و كارگردان فرانسوي در كنار بني‌اعتماد ديگر داوران اين بخش هستند.

هيأت داوري افق‌ها همزمان با افتتاح رسمي جشنواره ونيز در مراسم فرش قرمز شركت كردند و مقابل دوربين عكاسان حاضر در ليدو قرار گرفتند. بني‌اعتماد 2سال پيش با «قصه‌ها» جايزه شير نقره‌اي بهترين فيلمنامه جشنواره ونيز را از آن خود كرده بود و از چهره‌هاي محبوب اين رويداد مهم سينمايي است. امسال در مجموع 21فيلم در بخش مسابقه رسمي براي بردن شير طلايي بهترين فيلم و ديگر جوايز ونيز رقابت مي‌كنند.