خانه عروسک با محور اقوام ایرانی افتتاح شد. مجتبی عبداللهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاح خانه موزه عروسک گفت: مجموعه موزه عروسک‌ها که در برگیرنده عروسک‌هایی با پوشش اقوام و سنن مختلف کشور است با همکاری حوزه اجتماعی شهرداری منطقه۱۲ و بخش خصوصی برپا شده است.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: اين مكان در سال‌هاي گذشته در فضاهاي ديگر و به‌صورت موقت داير بود اما اكنون با ورود معاونت اجتماعي و همكاري بخش خصوصي خانه عروسك با محوريت اقوام ايراني به‌صورت ثابت افتتاح شده است.
وي گفت: هر كدام از استان‌هاي ما داراي پوشش‌هاي محلي خاص و منحصربه فردي هستند.

از سوي ديگر زبان هنر گوياي رفتار، سنن و فرهنگ اقوام مختلف است. ما در قالب اين خانه موزه مي‌توانيم به سنن، پوشش و آداب اقوام مختلف ايران پي ببريم. عبداللهي ادامه داد: اين خانه مي‌تواند در حوزه آموزش نيز به‌ويژه براي دانش‌آموزان بسيار حائز اهميت باشد و بچه‌ها را به‌صورت ملموس و مستقيم با آداب، فرهنگ و سنت‌هاي مختلف آشنا سازد.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در خاتمه گفت: شهرداري هميشه همكاري خوبي با بخش خصوصي و حوزه‌هاي مرتبط با فرهنگ و هنر داشته است. مطمئنا خانه عروسك در آينده نزديك گام‌هاي رو به جلويي برخواهد داشت و تكميل‌تر از چيزي خواهد شد كه اكنون شاهد آن هستيم.