همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری تاکید کرد: یکی از گزینه‌های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در دیدار با شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه عنوان کرد:‌ برای دولت چهارسال پیش رو فرصتی است برای عملی نمودن وعده‌ها و استفاده از اندوخته تجربه‌هایی که طی سالیان گذشته به دست آمده است. احزاب می‌بایست از اکنون برای چهارسال آینده برنامه ریزی کرده و دولت نیز می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشد که نه تنها مردم از رغبت خود سرخورده نشوند، بلکه این شور و شوق در جامعه تداوم یابد.

او افزود: حدود ۱۸ سال است که حزب اعتدال و توسعه ایجاد شده است، می‌بایست بررسی کنید تا چه حد ظهور و بروز داشته است؟ چه اندازه جاذب بوده و یا انعکاس بیرونی داشته است؟ حزب مؤتلفه بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و حتی بنده به همراه اخوی شهیدم در این حزب فعالیت داشتیم؛ انصافاً تشکیلات منسجم و مؤثری بود و در متن انقلاب نقش بسیاری داشت، اما امروزه شاهدیم ظهور و بروزی نداشته و حتی قادر به جذب فرزندان خودشان در این تشکیلات نیستند.

ناطق‌نوری با بیان اینکه احزاب باید آسیب‌شناسی داشته باشند و علل افولشان را بررسی کنند، گفت: در برهه‌ای، دفا‌تر تحکیم وحدت ایجاد شد و حدود ۱۵سال بر دانشگاه‌ها اثرگذار بودند اما اکنون به افول رسیده‌اند. یکی از گزینه‌های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است؛ همواره احزاب باید تفکری وسیع داشته و در اداره امور کشور فراجناحی عمل شود.

او خاطرنشان کرد: امروزه در احزاب دنیا، بحث برنامه ریزی، اجرا وتأمین مخارج اقتصادی جهت اداره و ساماندهی امور؛ مشخص و حتی شفاف سازی می‌شود تا بتوان حزب را رشد داد.