همشهری آنلاین: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه چالشی بیشتر از بیکاری در کشور نداریم، گفت: اگر گفته می‌شود نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصد است بیکاری نیروی تحصیل‌کرده کشور بالای ۲۵ درصد و نیازمند تصمیمات جدید است.

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت‌، با بیان این مطلب افزود: برای رفع مشکل بیکاری باید تولید و سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند و لازم است منابع مالی را از دنیا جذب کنیم. به کمک بخش خصوصی نیازمند هستیم و همه بخش‌های کشور با وحدت در یک مسیر قرار گیرند تا مشکلات اقتصادی حل شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: باید زمینه‌ای به‌وجود آوریم تا سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود و همه بخش‌ها باید در این حوزه تلاش کنند.

جهانگیری با بیان اینکه دولت در پایان سال 95 دستاورد خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشت، اعلام داشت: رشد اقتصادی کشور به بیش از 5 درصد رسید و اشتغالزایی نیز بیش از میزان مورد انتظار بود.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران باید جایگاه خود را در سیاست اقتصاد مقاومتی مشخص کنند، تصریح کرد: دولت دوازدهم دولتی است که نیروهای مجرب و متخصص دارد و امیدواریم بتواند با سرعت بیشتر به اقتصاد کشور کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 96 اقتصاد کشور بتواند به دستاوردهای مطلوب برسد و طرح‌های نیمه تمام بیشتری در کشور تکمیل شود.