مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از برگزاری پنجمین گردهمایی نما و منظر شهری تحت عنوان «مهندسی نوین طراحی و اجرای نما» با حضور استادان معماری و شهری و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در امروز ۲۰ اردیبهشت در تالار فرخی یزدی مجموعه باغ موزه قصر خبر داد.

سهيلا صادق‌زاده مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران با اشاره به سابقه برگزاري چهارمين گردهمايي در حوزه معماري، نما و منظر شهري در ادوار گذشته گفت: با حضور استادان كميته‌هاي نما و طراحان مباحث بسياري در اين حوزه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتايج مطلوبي هم حاصل شد. وي افزود: مشاركت بالاي متخصصان، معماران و طراحان سبب شده تا در بحث نما و منظر شهري و همچنين ساماندهي نماي ايراني - اسلامي حرفي براي گفتن داشته باشيم.

بر اين اساس با رهنمود‌هاي معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران، مقرر شد تا در بحث اجراي نما نيز مباحث جديد و اقدامات روز دنيا مورد بحث و بررسي قرار گيرد. مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران در ادامه افزود: براين اساس مقرر شد تا در مباحث اجراي نما به روش‌هاي نوين و تكنولوژي روز نيز اهتمام صورت گيرد و گروه‌هاي دخيل در اجراي نما را نيز درگير كنيم. به گفته وي توجه به فنون جديد طراحي اجراي نما در دنيا همچون اتصالات مصالح ساختماني، صرفه جويي در انرژي، ايمني و همچنين كاهش هزينه در بحث مهندسي طراحي و اجراي نما صورت خواهد گرفت. صادق‌زاده تأكيد كرد:

به‌منظور استفاده از تجربيات و روش‌هاي جديد روز دنيا از 2گروه آلماني (گروه معماري شوبان و پيردمان) كه تجربه‌هاي جديد در اين زمينه دارند دعوت به‌عمل آمد تا در پنجمين گردهمايي نما و منظر شهري مهندسي اجراي نوين نما حضور يافته و ارائه گزارش كنند. مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران همچنين از رونمايي از سامانه ثبت اطلاعات بناهاي ارزشمند شهر تهران تحت عنوان سامانه «ثابا» خبر داد و گفت: با راه‌اندازي اين سامانه مردم مي‌توانند در بحث حفظ و ثبت بافت‌هاي داراي ارزش تاريخي و معماري با شهرداري تهران مشاركت فعال داشته باشند.