تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

همشهری آنلاین: معاون صنایع دستی گفت: پرونده دو شهر ملایر و تویسرکان را بررسی کردیم

و متوجه شدیم، تعداد فعالانی که در حوزه منبت مبل کار می‌کنند و همچنین فروشگاه‌ها و گردش مالی، در ملایر نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.

بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی کشور - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این‌که چرا ملایر به‌عنوان «شهر ملی مبل و منبت» در لیست شهرهای صنایع‌ دستی کشور ثبت شد، توضیح داد: بهترین نمونه‌ها در حوزه خوشنویسی، نگارگری، معرق و منبت و ... در تهران وجود دارد، زیرا بیشتر هنرمندان خوب به تهران مهاجرت کرده‌اند و ساکن این استان هستند. به همین دلیل، نمی‌توانیم بهترین‌ها را فقط از استان تهران انتخاب کنیم.

او ادامه داد: در حوزه منبت مبل باید به سراغ شهرهای دیگر مثل ملایر، آباده، تویسرکان و قم می‌رفتیم. پیش از این، شهر آباده در استان فارس را به‌عنوان شهر دارای نشان جغرافیایی معرفی کردیم. بنابراین پرونده دو شهر ملایر و تویسرکان را بررسی کردیم و متوجه شدیم، بیشترین تعداد فعالان در این رشته هنری، میزان فروشگاه‌ها و گردش مالی ملایر از نظر آمار نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: ما ملایر را سال گذشته و قبل از انتصاب خانم احمدی‌پور به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب کردیم و حتی مبلغی برای تامین زیرساخت‌ها و گفتمان‌سازی در این حوزه پرداخت کردیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان ملایر چهارهزار واحد تولید مبل و منبت دارد و بیش از هشت‌هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند. همچنین به‌تازگی بازار مبل ملایر افتتاح شده است.