مدیر یک شرکت ایتالیایی گفت: اگر پروژه احیای کاروانسراهای گرمسار- اصفهان کلید بخورد، شرکت «ال،‌‌ای،‌جنسیس» ایتالیا آماده مرمت مسعودیه به‌صورت رایگان است.

آنطور كه صندوق احيا و بهره‌برداري آثار تاريخي و فرهنگي اعلام كرد، مديرعامل شركت ايتاليايي ال،‌‌اي،‌جنسيس خاطرنشان كرد: اين شركت قصد دارد تعدادي از كاروانسراهاي گرمسار تا اصفهان را احيا و بهره‌برداري كند.

آلن آسكرلي افزود: شركت ال،‌‌اي، جنسيس همچنين قصد دارد بناهاي تاريخي اطراف اين كاروانسراها را انتخاب كرده و در آن شهرك‌هاي گردشگري ايجاد كند تا فرهنگ مردم منطقه از طريق بناها و كاروانسراهاي تاريخي به نمايش گذاشته شود. وي با اشاره به اهميت تاريخي مسير اصفهان تا گرمسار تصريح كرد: اين مسير ۶۰۰ كيلومتري ۲۵ هزار كيلومترمربع وسعت دارد و مي‌تواند مقصد ارزشمندي براي گردشگران شود. اين فعال اقتصادي با اشاره به سوابق شركت‌هاي ايتاليايي كه در قالب يك مجموعه در حوزه‌هاي مهندسي، سرمايه‌گذاري و گردشگري فعاليت مي‌كنند، افزود:شركت‌ها سوابق مهمي در احياي بناهاي تاريخي و مديريت توريسم دنيا دارند و 2 سال است، پروژه احياي كاروانسراهاي تاريخي گرمسار تا اصفهان را مطالعه مي‌كنند.

وي افزود: توانستيم تيم قدرتمند و كارشناسي را در حوزه تأمين زيرساخت‌هاي گردشگري جمع كنيم و خدمات فني و مهندسي روز دنيا را با همكاري ۱۲ كشور صاحب قدمت در اين حوزه ارائه دهيم. آلن آسكرلي گفت: احياي مسير تاريخي گرمسار تا اصفهان و تقويت گردشگري مي‌تواند به توسعه پايدار در روستاها و جوامع محلي بينجامد. وي با اشاره به ايده شكل‌دهي شهرك‌هاي گردشگري در ايران افزود: ما تمايل داريم تا بناها و كاروانسراهاي تاريخي اين مسير را ببينيم و بعد از بازديد و مطالعه دقيق‌تر وارد فازهاي مختلف اجرايي شويم. محمدرضا پوينده، مديرعامل صندوق احيا نيز گفت: ‌در جريان سفر نخست‌وزير ايتاليا به ايران ارتباط خوبي بين صندوق احيا و سرمايه‌گذاران اين كشور برقرار شده و گروه‌هاي مختلف ايتاليايي براي احياي بناهاي تاريخي و سرمايه‌گذاري و انتقال دانش فني در اين عرصه وارد مذاكره شده‌اند.