همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ۲ ستون اصلی ۵۰،۶۰ تنی ساختمان پلاسکو در عملیات آواربرداری از محل حادثه خارج شد.

به گزارش ايرنا، سید جلال ملکی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری آتش‌نشانان وارد مراحل حساس و پیچیده‌ای شده است، گفت: عملیات آواربرداری با تمامی تجهیزات و خودروهای سنگین و پیشرفته به سرعت و بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای در حال انجام است.

وی افزود: به‌دلیل وجود حجم زیادی از تیرآهن‌های قدیمی، عملیات آواربرداری وارد مرحله پیچیده و تخصصی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهر تهران یادآور شد: در حال حاضر ده‌ها تیم برش‌کار در محل حادثه مشغول عملیات آواربرداری هستند.

ملکی بار دیگر از شهروندان درخواست کرد از ازدحام در مقابل ساختمان پلاسکو خودداری کنند و تاکید کرد: حجم زیاد خودرهای سنگین برای انتقال حجم زیادی از آهن‌آلات این ساختمان در حال اعزام به محل حادثه هستند که ازدحام شهروندان عملیات آواربرداری و انتقال این ضایعات را با تاخیر مواجه می‌کند.

ملکی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشاني و خدمات ایمنی شهرداری تهران به‌دلیل در اختیار داشتن تجهیزات فوق پیشرفته عضو چندین اتحادیه بین‌المللی جهان شده است، گفت: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به لحاظ در اختیار داشتن تجهیزات بروز و پیشرفته در خاورمیانه نمونه است و از منطقه خاورمیانه سازمان آتش‌نشانی اولین سازمانی بود که در انجمن بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی (CTIF) پذیرفته شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عملیات آواربرداری با 4 دستگاه جرثقیل فوق سنگین در حال انجام است اما با توجه به اینکه کلانشهر تهران با بافت قدیمی و معابر باریک مواجه است عملیات امداد رسانی در شهر تهران آسان نیست.

وی تاکید کرد: به‌طور میانگین روزانه 300 حادثه آتش‌نشانی به سامانه 125 اعلام می‌شود که با سرعت عمل و تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی این حوادث همواره با تلفات اندک جانی مواجه است.