امروز قرار است در مراسمی با حضور شهردار تهران از ۸ اقدام عملی مدیریت شهری پایتخت برای کاهش آلودگی هوا رونمایی شود.

مازيار حسيني، معاون شهردار تهران در اين زمينه از رونمايي سامانه ثبت نام آنلاين معاينه فني و همچنين سامانه پيش‌بيني آلودگي هوا خبر داد. حسيني در آستانه روز هواي پاك گفت: آلودگي هوا بحران جدي كلانشهرهاي كشور و ازجمله تهران است كه بايد براي حل آن به سراغ تجربه‌هاي موفق جهاني نظير حمل‌ونقل پاك رفت.

‎معاون شهردار در تشريح برنامه‌هاي هفته هواي پاك شهرداري تهران گفت: طي روز‌هاي هفته هواي پاك به‌مدت يك هفته شاهد افتتاح و بهره‌برداري از طرح‌هاي متعددي در زمينه نوسازي ناوگان و افزايش تاكسي‌هاي هيبريدي، موتورهاي برقي، مسيرهاي دوچرخه‌سواري و خطوط جديد اتوبوسراني هستيم كه در راستاي برنامه‌هاي مستمر مديريت شهري در اين حوزه اجرا شده است.

‎وي افزود: روز سه‌شنبه و در آستانه آغاز هفته هواي پاك با حضور شهردار تهران از اقدامات مجموعه حمل‌ونقل و ترافيك رونمايي مي‌شود. ‎به گفته حسيني در اين هفته 200تاكسي جديد هيبريدي به ناوگان تاكسيراني شهر تهران اضافه مي‌شود كه با اين تعداد شمار تاكسي‌هاي نوسازي شده تهران به 10هزار تاكسي مي‌رسد.

‎وي در رابطه با جايگزيني ميني‌بوس‌هاي فرسوده نيز گفت: فرسودگي ميني‌بوس‌ها يكي از مشكلات قديمي حمل‌ونقل عمومي تهران بود كه خوشبختانه شاهد جايگزيني آنها با تاكسي‌هاي جديد هستيم و طي هفته آينده رسماً 150دستگاه ميني‌بوس اسقاط و با تاكسي جايگزين مي‌شوند. ‎معاون شهردار تهران با اشاره به برنامه‌هاي حمل‌ونقل پاك در منطقه 12نيز گفت‌:

در روز هواي پاك شاهد رونمايي پيك سبز با استفاده از موتورهاي برقي در محدوده بازار و سيستم بهره‌برداري هوشمند دوچرخه در منطقه بازار هستيم كه در كنار ون‌هاي برقي يك تحول جدي را در حوزه حمل‌ونقل پاك در اين پهنه مهم و تاريخي شهري ايجاد خواهد كرد.

‎مازيار حسيني اضافه كرد: از مجموعه شركت واحد اتوبوسراني نيز از يك اتوبوس برقي در منطقه 12و نمونه‌هايي از خودروهايي كه به تازگي فيلترهاي دوده ديزل روي آنها نصب شده رونمايي خواهد شد. ‎وي گفت: افتتاح 5خط جديد اتوبوسراني در مناطق 18و 22شهر تهران را نيز در دستور كار داريم كه در همين ايام انجام خواهد شد.