همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تثبیت نظام گفت:‌این یار دیرین امام (ره) و رهبری به تقویت بنیه‌های دفاعی نظام توجه ویژه‌ای داشتند.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با حضور در حسینیه جماران و در حاشیه وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، به خبرنگاران گفت: در دوران دفاع مقدس که آیت الله هاشمی رفسنجانی جانشینی فرماندهی کل قوا را برعهده داشتند تا پایان دفاع مقدس در خدمتش بودیم و خاطرات زیادی از آن دوران داریم.

وی افزود: با وجود این که حضرت امام (ره)، وی را منع می کردند که از اهواز جلوتر نروید، اما آیت الله هاشمی تا خط مقدم می آمدند و با اطلاع و شناسایی لازم تدابیری را ابلاغ می کردند تا عملیات ها بهتر پیش برود.

سرلشکر باقری ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه ویژه ای به توانمندی دفاعی داشت و نقش اساسی در تثبیت نظام و سازندگی کشور و نیز مراحل مختلف سازندگی جامعه داشتند.

وی اظهار کرد: از مهم ترین ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که یاور و تایید کننده مقام معظم رهبری بودند و این علاقه دوطرفه تا آخر ادامه داشت و ما او را به عنوان یار رهبری می شناسیم.

به گزارش ایرنا، حسین مرعشی امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در داخل ضریح و کنار مزار حضرت امام (ره) به خاک سپرده می شود.

به گفته وی، در وصیت نامه ایشان موضوعی درباره محل دفن قید نشده و با تصمیم خانواده، مرقد امام راحل به عنوان محل دفن انتخاب شد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته در سن 82 سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.

آیین تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، فردا(سه شنبه) برگزار خواهد شد.