همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: دانشگاه استاد فرشچیان در راستای آموزش هنرهای سنتی در دهه فجر امسال گشایش می‌باید.

به گزارش ایرنا، محمد حسین ایمانی خوشخو در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی، افزود: نسل جوان علاقمند به هنرهای سنتی می‌تواند در این دانشگاه تحصیل کند و در واقع این واحد دارای همه وی‍ژگی‌های حفظ و نشر هنرهای سنتی است.

وی با بیان اینکه طی سال‌ها در کمیسیون هنر و معماری شورای عالي انقلاب فرهنگی درباره هنرهای سنتی راه‌اندازی دانشگاه به تصویب رسید، افزود: این دانشگاه به نام استاد فرشچیان نامگذاری شده و در مرحله ابلاغ رئیس‌جمهوری به سازمان میراث فرهنگی است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، صنابع دستی را پلی میان اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: سند معماری ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که دارای ظرفیت و توسعه هدفمند است.

ایمانی خوشخو با اشاره به اینکه شناسنامه فرهنگ کشور در دنیا هنرهای سنتی است، افزود: ما با ترویج آموزش در دنیا هنرهای سنتی خود را می‌توانیم نشان دهیم و سازمان باید توجه ویژه به این هنر داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از اینکه نگاه عمیق به هنرهای سنتی در کشور کمتر وجود دارد،‌ گفت: هنرهای سنتی در قالب صنایع دستی مطرح می‌شود و توجه به این هنر می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.