همشهری آنلاین: استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران با بیان این که فضای سبز تهران از نظر زیست محیطی فضای سبز بیگانه‌ای است، گفت: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی پایتخت گونه‌های خارجی هستند.

به گزارش ايسنا، حسین آخانی بیان کرد: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی کاشته شده در پایتخت، گونه‌های خارجی است و متاسفانه فضای سبز تهران از نظر زیست‌محیطی فضای سبز بیگانه‌ای است.

وی ادامه داد: بنابر ضرورت لازم است که تحولات و تغییراتی در فضای سبز تهران داشته باشیم و اجازه دهیم که گونه‌های بومی نیز وارد فضای سبز پایتخت شوند؛ چرا که گونه‌های بومی با شرایط اقلیمی، سازگارتر بوده و معمولا با آب کم‌تری نسبت به گونه‌های غیربومی امکان رشد دارند.

  • ضرورت نگه‌داری از گیاهان در خانه

استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین راه کاهش آلودگی هوا گیاهان هستند چرا که گیاهان مهم‌ترین عنصر جذب کربو دی‌اکسید هستند.

آخانی ادامه داد: گیاهان با انجام عملیات فتوسنتز، ترکیبات خطرناکی مانند معطره اکسیژن‌دار که در طبیعت وجود دارد را جذب می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش نگه‌داری گیاهان در خانه گفت: هر گیاه با توجه به اندازه خود، می‌تواند نقش موثری در خانه و کاهش آلودگی در محیط بسته داشته باشد و طبیعتا هرچه گیاه بزرگ‌تر باشد، میزان آلودگی که جذب می‌کند بیش‌تر است بنابر این نگه‌داری گیاهان در خانه قطعا می‌تواند مفید باشد.