تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

همشهری آنلاین: سند ملی آموزش ۲۰۳۰ با حضور وزرای علوم و وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، سند ملی آموزش 2030 روز شنبه با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

سند آموزش ملی 2030 در دستیابی به اهداف دیگر توسعه پایدار بویژه اهداف مرتبط با بهداشت، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار تولید و مصرف پایدار و تغییر اقلیم تدوین شده است.

دستیابی به آموزش اهداف 2030 در سطح ملی مستلزم تلاش در جهت همسوسازی سیاست‌ها و طرح‌های ملی با اهداف ویژه و تمرکز بر حوزه‌های مصرف است.

با توجه به ضرورت ترویج گفت‌وگوهای ملی در راستای بومی‌سازی و اجرای آموزش 2030 کمیسیون ملی یونسکو نشست مشورتی عالی رتبه را در زمینه آموزش 2030 روز شنبه برگزار و در این نشست از سند ملی آموزش 2030 رونمایی شد.

در بخشی از این سند آمده است: برابری و ارتقای کیفیت در آموزش دستور کار آینده جهان را در طیفی گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی از آموزش پایه و سوادآموزی گرفته تا آموزش عالی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، آموزش بهداشت و سلامت و آموزش اجتماعی شهروندان برای تحقق جوامع یادگیرنده و پایدار تا 15 سال آینده تنظیم می‌کند.

تقویت همکاری بین‌بخشی و بین‌نهادی ارتقای آگاهی سیاستگذاران و تصمیم‌گیران آموزشی، توسعه یک راهبرد مشترک نهادی و ظرفیت‌سازی برای سیاست‌گذاری و تعریف برنامه‌های آموزشی از نتایچ مورد انتظار سند ملی آموزشی ملی 2030 است.