همشهری آنلاین: با پیشرفت سیستم‌های امنیتی در سال ۲۰۴۰ میلادی ایستادن و انتظار در صف‌های بازرسی طولانی، مخصوصا در پروازهای بین‌المللی به فراموشی سپرده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، در آینده نه چندان دور اکثر فرودگاه‌های جهان به فناوری‌های فوق پیشرفته مثل بلیت‌های بیولوژیک، سیستم هویت‌سنجی مجازی و سیستم تشخیص محتوای کیف‌های مسافران مجهز خواهد شد.

در حال حاضر مهمترین شکایت اکثر مسافران در پروازهای داخلی و خارجی توقف‌های اجباری و طولانی‌مدت در پشت گیت‌های امنیتی است. انتظار طولانی‌مدت مسافران و حتی بروز رفتارهای ناپسند از ماموران امنیتی باعث شده که مسافران پروازهای بین‌المللی به ویژه در فرودگاه مقصد به نوعی کلافه و سردرگم شوند.

کارشناسان صاحب‌نام صنایع امینتی و فرودگاهی معتقدند که تا 25 سال آینده دیگر نیازی به توقف مسافران در پشت گیت‌های بازرسی بدنی و امنیتی نیست و مسافران می‌توانند از مسیر مجهز به سیستم‌های امنیتی پیشرفته همزمان با حمل چمدان یا کیف مسافرتی به سرعت عبور کنند.

تا 25 سال آینده مفهوم امروزی گذرنامه و ویزا به فراموشی سپرده خواهد شد و تکنولوژی‌های جایگزین مثل بلیت بیولوژیک برای عبور از مرزها بدون داشتن حتی یک مدرک رسمی مثل گذرنامه کافی خواهد بود.