همشهری آنلاین: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی خبر داد که ۱۹ سال پیش در پی اختلاف مالی با برادرش اقدام به آتش زدن خانه و قتل همسربرادرش کرده بود.

به گزارش ایسنا، در تاریخ 19 آبان ماه امسال فردی با دستور نیابت قضایی از شعبه 1101 دادگاه کیفری 2 تهران به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و در اظهاراتش گفت که که برادرم به نام رحیم . ص متولد 1346 به اتهام آتش سوزی منجر به جنایت تحت تعقیب قرار دارد و در خصوص شکایت خود از برادرش به کارآگاهان گفت : حدود 19 سال پیش ، برادرم با به آتش کشیدن خانه ام باعث شد تا همسر 20 ساله ام به نام رحیمه به علت سوختگی 95 درصد جان خود را از دست بدهد و خود من نیز دچار سوختگی 55 درصدی شده و چشم چپ خودم را از دست دادم.

شاکی پرونده در ادامه شکایتش به کارآگاهان گفت : شب حادثه و پس از پایان آتش سوزی ، بقایای بجای مانده از یک خودرو سواری در محل آتش سوزی باقی مانده بود که بنا بر نظریه آتش نشانی ، منشاء آتش سوزی و انفجار از داخل آن بود که در ادامه و با بررسی ارکان هویتی خودرو ، پلیس اعلام کرد که خودرو متعلق به برادرم رحیم بوده و از همان تاریخ تاکنون برادرم ناپدید شده است ؛ طی این مدت اقدامات زیادی برای دستگیری برادرم انجام شد اما هیچ اثر و نشانی از وی وجود ندارد .
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که رحیم . ص طی این مدت با هویت های مختلف در تهران زندگی میکرده و تا حدود یک سال پیش نیز در یک مرکز تهیه غذا مشغول به کار بوده اما در حال حاضر در آنجا مشغول به کار نیست .
در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی مخفیگاه رحیم . ص در منطقه بریانک ، در تحقیقات نامحسوس اطلاع پیدا کردند که متهم طی این مدت متأهل شده و در حال حاضر نیز دارای دو دختر دوقلوی 8 ساله است، در نهایت رحیم در حین خروج از مخفیگاهش در منطقه بریانک و در حالیکه صورتش را با ماسک آلودگی هوا پوشانده بود ، در تاریخ سوم آذر ماه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

رحیم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به آتش زدن منزل برادرش اعتراف کرد و انگیزه خود از اقدامش را داشتن اختلاف مالی با برادرش در خصوص تأسیس یک شرکت تولیدی پوشاک اعلام کرد و مدعی شد که گمان می کرده در زمان آتش زدن خانه برادرش ، کسی داخل خانه نیست .
متهم در خصوص شب حادثه به کارآگاهان گفت : پس از تهیه چندین کپسول گاز ، آنها را در صندوق عقب خودرو شخصی خود قرار داده و به نزدیکی محل سکونت برادرم رفتم ؛ شب حادثه ، شاهد خارج شدن برادرم به همراه اعضای خانواده اش از داخل خانه بودم و منتظر ماندم تا محل آرام شود، در همین مدت زمان ، داخل ماشین خوابم برد و پس از بیدار شدن ماشین را به نزدیکی منزل برادرم برده و پس از تخریب شیشه پنجره ، شیلنگ های متصل به کپسول های گاز را به داخل خانه انداختم و اقدام به روشن کردن آتش کردم که ناگهان همه جا آتش گرفت و خودم نیز دچار سوختگی شدم اما موفق به خارج شدن از محل شدم .
متهم در ادامه مدعی شد : پس از آتش زدن خانه برادرم ، به تهران آمده و طی این مدت بواسطه عدم ارتباط با هیچکدام از بستگان و اعضای خانواده ، اطلاع نداشتم که در آن آتش سوزی ، همسر برادرم فوت کرده است .
متهم در خصوص ازدواج خود در تهران نیز گفت : پس از گذشت 10 سال از موضوع آتش زدن خانه برادرم ، ازدواج کردم و در حال حاضر نیز دو دختر دوقلو دارم، طی این مدت ، هر بار که از سوی همسرم یا خانواده اش در خصوص اعضای خانواده و بستگانم سؤال می شد ، عنوان می کردم که با آنها اختلاف شدیدی دارم و آنها نیز پس از گذشت مدتی دیگر سؤالی در این خصوص نمی کردند.
متهم در خصوص استفاده مداوم از ماسک آلودگی هوا نیز به کارآگاهان گفت : 19 سال است که برای شناسایی نشدن ، از ماسک آلودگی هوا استفاده می کنم اما سرانجام دستگیر شدم .
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به رسیدگی به پرونده در شعبه 116 دادگاه کیفری تبریز و با توجه به ارتکاب جنایت در شهرستان تبریز ، متهم برای ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار مقام قضایی تبریز قرار گرفت.